Tisdag

Idag var det dags för tjejerna att gå tillbaka till förskolan. Men Thea drog under helgen på sig en ordentlig förkylning. Täppt i näsan och jättesnorig, hostar på nätterna. Ingen feber tack och lov. Freya fick gå själv. Thea, jag och lillprins gick först över till Jeanette och köpte på oss lite av Lunas utväxta kläder 😍 bla en ny prinsessklänning och en klänning till kommande 4 års kalas (jag segast i världen gar inte fått iväg inbjudningarna trotts att de kom i torsdags) sen kom Karin förbi på lunch och fika och hade med sig en aktivitetskloss som jag köpt till Vincent och en garderob för nästa höst eller ev våren efter, men ja kunde inte motstå den.  Efter Karin åkt ringde jag över Jeanette då jag mitt i allt sövde Vincent på armen och la honom i hans säng ca 30 min innan vi skulle hämta Freya på förskolan. Så Jeanette (grannen och barndomsvän) fick komma på en snabbvisit så åkte jag själv och hämtade hem stort barn. Hon var överlycklig över dagen på förskolan. De hade varit ute på promenad och utflykt och sen hade de lekt inne. 
Under eftermiddagen blev alla 3 barnen kaos... det är inte ofta jag känner att det stiger mig åt huvudet, men nu gjorde det de. Lan säkert ha att göra med att jag haft dem hemma på heltid i 2 veckor och vi har gjort mycket och idag var vi delade, alla lite extra trötta, de la sig sent Igor, thea har sovit dåligt pga förkylning, Freya vaknade 1 gång i natt och behövde kissa, Johan hade extrem tandvärk och vankade av och an hela natten, Vincent vaknade och ammade som han brukar varannan, var tredje h. Så lite trötta och griniga var vi nog alla... och Johan som skulle jobba kväll fick under morgonen sms om sjukdom och fick slänga sig iväg till jobbet 7.30 istället för 10.20... han fick jobba heldag och det stressade nog på mig lite extra... 

Jag försöker göra mig av med lite barnkläder, går så där... ville bli av med allt snabbt och smidigt... men folk är snåla och petiga... la ut ett gigantiskt paket med 78 plagg på långt under 10kr plagget. Då ska det ändå mailas separat bilder ggr 100 och plockas ut endast typ det som är märkesgrejer... spunk. Imorgon gör jag nytt försök. Håll tummarna. 

Thea blir nog hemma resten av veckan. 
(null) (null)

(null)

(null)