Natten

Min kropp gör ju "alltid" så här, till och från under graviditeterna håller den mig vaken mitt i natten, förmodligen som ett sätt att försöka vänja kropp och huvud vid nattamning och lite sömn. Tjejerna är hos mina föräldrar i stugan så jag hade hoppats på helnattssömn och sovmorgon. Tji fick jag.


Nu var det ett tag sen jag skrev igen. Thea har haft vattkoppor det nämnde jag nog sist  så nu har båda tjejerna utan tvekan haft det så då behöver vi inte oroa oss att lillebror får i höst eller så heller. 

Tjejerna börjar bli otåliga på när lillebror ska komma och jag blir otympligare och otympligare... 

I torsdags till fredags natt gjorde vi ett besök på förlossningen... 
jag gick och la mig vid 21 men har dragit på mig en hemsk förkylning med hosta så hela dagen (som vi spenderat i min mormors stuga) hade jag hostat som en galning och pga täta graviditeter och en lillebror som ligger lågt och trycker, så läckte jag kiss vid varje hostning... duschade så fort vi kom hem och slängde alla kläder i tvätten... kände mig som typ ett dass luktar. 

Men hostan fortsatte och det fortsatte att små läcka men det verkade inte vara kiss, och det verkade inte lukta kiss/dass.. 
började få sammandragningar och började såklart i samma veva fundera på om jag känt av lillebror eller inte under kvällen... kunde inte minnas rörelser alls och då har han ca 1 timmes maraton varje kväll vid läggning.., ringde förlossningen som sa att vi skulle komma. 

De hittade inget hjärtljud med ctg eller sån manuell trätratt så de fick kalla på läkare som gjorde snabbt ultraljud för att se hjärtat slå och mäta vattenmängden... trotts att förlossningen var fullagd. 
Sen fick jag ligga med ctg i 40 min innan de fått 20 min registrerade hjärtljud från lillebror... han reagerade som han skulle på sammandragningarna och de var inte ihållande eller regelbundna, det gjordes en gyn undersökning som visade på rikliga vattniga flytningar iom förkylningen blir typ alla kroppsvätskor från slemhinnor rikligare och mer lättflytande, snor och flytningar bl.a. Så vi fick åka hem med ok stämpel men vid minsta att det fortsatte läcka, sammandragningarna blev täta eller att lillebror rör sig mindre... skulle vi ringa på en gång... 

Blev en trött midsommar för mig iom att vi inte somnade förens efter 2 när vi kommit hem och tjejerna vaknade strax innan 6... 
vi var med hela min familj i mormors sommarstuga och åt sill och potatis med jordgubbar och grädde dom efterrätt, Johan jag och tjejerna tog tidig kväll och åkte hem och sov. 
Lördagen midsommarfirande vi med Johans mamma och pappa samt hans syster och Juno. 

Sen körde vi ut tjejerna till min mamma och pappa i deras stuga så vi under natten (ca kl4) kunde gå upp och göra en spontan tripp till Ullared... det får bli eget inlägg.., 

Även att jag har problem med min tumme och att de upptäckte och diagnosterade ett granulom i tummen som de nu tagit bort på hud kliniken på usö och skickat på analys. Det får bli eget inlägg... 

Idag var vi på ytligare ett ultraljud och kikade in hos lillebror (som fortfarande är lillebror vilket blir tydligare för varje ultraljud)  ultraljudet görs ju iom studien vi är med i, som vanligt visade de flesta mått att lillebror i utveckling ligger ca 3 veckor före den veckan han beräknad vara i. Detta har han ju gjort under all våra ul för studien. Denna gång gjordes även en viktskattning som visade att lillebror ligger +33% på tillväxtkurvan. Han är alltså gigantisk. Nu skulle de bolla lite men högst troligt får bi ett ul till om ca 2 veckor för att hålla koll på lillebror... men mer om det i eget inlägg, snurrar så mycket tankar och funderingar kring detta ul så blir så långt och svamligt om jag försöker nu... 

Nu ska jag försöka somna om och få min sovmorgon innan jag hämtar tjejerna hos mamma och pappa. 


Förra onsdagen gick vi in i v 32
Badbollen