Lördag

Så blev det lördag, barnen vaknade tidigt och jag har haft en skitnatt... jag vet att jag inte borde klaga, än så länge har vi världens mest nöjda bebis, men han är som en blandning av sina systrar... han sover typ hela dygnet, gör inget väsen av sig alls, gnyr lite när han vaknar och är hungrig och kommer inte maten (bröstet) på en gång så kan han höja rösten... men på nätterna gnyr han och gnäller i sömnen... inte hungrig utan mer orolig i magen...  några nätter har vi matat och matat tillslut har ungen kräkts pga för full av mjölk, så nu får han napp istället.. men såå svårt att sova när han låter hela tiden... så jag är vaken, byter någon blöja, går själv på toaletten, ammar, låter honom ligga och snutta m.m helt slut framåt morgonen då han tystnar och sen

Sover tyst resten av dagen... så i morse log jag kvar i sängen till 8... tjejerna vaknade 5.30 och Johan gick upp med dem strax efter 6. 

Igår tog vi bort blöjan för Thea också, en olycka igår och en idag...  så vid 5.30 vill Thea kissa på toaletten även fast hon hade blöja. Sen Vincent kom har vi sååå svårt att komma iväg i tid... pratade med mamma vid 8 i morse precis innan jag gick upp och sa att vi just skulle äta frukost (Johan och tjejerna hade plockat fram och satt redan vid bordet.) sa då till henne att vi bara skulle äta och göra oss i ordning så skulle vi komma ut till dem i stugan... vid 12 var vi ute 🙈 jag fattar inte hur det kan ta sån tid! 


Och vi ammar och ammar och än så länge har han varit nöjd med endast bröst men alldeles nyss gav vi 30 ml tillägg.., känns som nederlag... jag borde ju ammat trotts tomma bröst, för att ställa in produktion, men hatar att han är hungrig och inte får ut något... vi tar det successivt... 


Som sagt var vi ute i stugan vid 12, lagade lunch och sen kom min mormor och hennes Kalle också ut, även min moster, hennes Patrik och mina kusiner, Emil åkte iofs ut med oss. Tjejerna sa direkt när vi kom ut att de ville sova kvar, jag hade faktiskt inte ens tänkt tanken. De har ju sovit där typ varenda dag min mamma varit ledig senaste månaden... så jag tänkte att de ville ha en helg utan barnen sovandes, men inte, så ikväll är vi "barnlediga" igen, eller vi har ju Vincent hemma (och Emil). 
Men så skönt att tjejerna blivit så stora att de kan välja själva. 
Nu ska jag pumpa lite så jag ligger i fas med produktionen tills i morgon och vi kanske kan slippa tillägget helt i morgon.. 

Blir nog lite serier för mig nu och en tidig kväll, natti ❤️