Lördag 12 april

Och veckan är över och den gick relativt smärtfritt. Jag är så sjukt imponerad av Freya. Hur kan man känna så mycket för det lilla livet ?!

Hm, måndag var vi ju som sagt på öppnaförskolan och sedan hos Jossan och på Ikea... 
Tisdag hade vi mys hemma på förmiddagen, var ju världens regnrusk ute. Efter lunch packade vi ihop oss och provade för första gången regnskyddet till vagnen... Tog bussen in till Örebro och babycafé, där vi skulle möta Annie och  Leo. Var super trevligt med sång och mys. 

Hon är så lugn vår dotter, måste fått lugnet från sin far 😂

Onsdagen var vi båda lite tröttare och höll oss hemma, mös, lekte och sov en massa. 

Torsdag packade vi oss iväg till badhuset 😍 kl 11.




Men så klart var hon helt exemplarisk även i badhuset. Var lite nervös innan. 
Vi har inte testar så mycket att hon är avklädd i olika temperaturer, och vid bad i balja hemma gillar hon inte att bli kall när hon kommer upp, då blir hon förbannad. Vi har heller inte provat att duscha och inte med taksusch med hårda strålar och vatten som ändrade temperatur hundra ggr. 

Men vi kom dit, lilla fröken på super humör, dock lite nyvaken och lite hungrig,  fick mat när vi kom in och sedan fick hon vara på Emmas arm när jag bytte om, av med hennes kläder och på med badblöja. In och duscha och hon blev bara förbannad en gång och skällde på duschen för att den gav henne en kalldusch 😂 hon är så rolig när hon skäller på saker hon inte gillar. Knyter nävarna och skriker till två-tre ggr och ser arg ut. Inget gråt eller så, utan mer två tre höga ljud. 😂😂😂
Sen ut och ner i barnpoolen, där satt vi sen i 30-40 min, provade även bubbelpoolen... Super skönt! 

Sen efter yttligare ca 20 min blev lillan trött... Händerna direkt upp i ögonen... Tog med henne upp, ny torr blöja och inlindad i torr handduk somnade hon på två sek... Sov typ 20-30 min och vaknade pigg och glad igen, då åt vi andra och Freya fick även hon lite  mat... Sedan badade vi 30-40 min igen innan vi gick upp. 


Dags för dusch igen, tvättade hela henne och även håret. Inte ett ljud 😱 och sen även mitt hår... Sedan fick hon ligga i en torr handduk på en sån frigolit/skumgummi skötbädd, och blev lite missnöjd, fick det sista av maten hon inte ätit upp och sedan nappen och på någon sek sov hon igen... Vaknade knappt när jag klädde henne... 
Packade ner Freya i vagnen och sedan sov hon ca 2 timmar.
Medans jag hann med en glass ihop med Emma.d på maxi innan bussen mot sannahed och fikaträff med  föräldragruppen. 

Freya sov som en ängel genom natten sen. 


fredag väntade vi på att Johan skulle sluta jobbet innan vi åkte till Köping och satte upp en fondvägg i svärisarnas vardagsrum. 

Idag har vi kört ut grejer till stugan så vi kan börja med altanen/uterummet där... 

Freya och jag sov bort nästan 3 timmar, så jäkla skönt... 
Men inte enligt planen. 
Fick igår hem boken "Sova hela natten" av Anna Wahlgren 
Och vi har ju inga problem alls med varken nattning på kvällen eller nätterna. Freya somnar själv i sin egen säng mellan 19-20 och vaknar mellan 6-7 på morgonen. Ibland äter hon vid 4, ibland inte. 
Men dagarna är lite hipp som happ så nu ska vi få lite struktur och rutin även kring det...