Onsdag

V 30 (29+6) 

I morgon ny vecka igen. 
Bebis väger ca 1800g och börjar nå sin födelselängd...

Den här veckan är värre än förra. 
Och jag börjar tröttna... Sen i helgen har jag tappat mitt humör, sakta, jag har blivit mindre glad, mer känslig, närmare till tårar... Och jag har ju annars mått så bra, varit sprudlande glad och uppåt trotts att ryggen krånglat och gjort ont, men denna vecka... Hittar ingen motivation... Vill sova hela tiden, ryggen gör ont så fort jag rör mig och kvällarna har blivit en mardröm, musklerna i magen bränner, revbenen bränner och det gör så ont att jag inte riktigt vet vart jag ska göra av mig själv. Jag smörjer och smörjer då någon sagt att det kan vara växtvärk i huden, men det sitter inte i huden utan mer på insidan, inte inne hos bebisen, den mår bra, jag känner det. Bebis rörelser, sparkar och dyl känns som vanligt och mjuka. Men i muskler och revben. 

Ringde bm i dag och hon trodde det var växtvärk i muskler och lite platsbrist innan magen sjunker... Men jag ska till läkaren nästa vecka för allmänkoll och förlängning av sjukskrivningen, skulle ta upp det med henne då. 
Tills dess blir det alvedon när det är som värst och innan jag går och lägger mig...

Johan jobbar på och sliter, kommer hem sent och bygger barnrum och badrum.
Han är så duktig! 
Och jag känner mig så i vägen och opeppande... Lite som världens sämsta fru! 

I morgon ska jag försöka (om ryggen tillåter) att äta lunch med en vän som ger energi och vi ska sen prova att könns oss lite lätta i en bassäng. Med våra tunga gravidmagar och onda ryggar. Och jag hoppas så att jag får tillbaka lite sprudlande glädje och extra energi....