Gnäll och oro

Haha böra att börja veckan med det?!

Igår på jobbet låste sig ryggen, eller svanskotan, jag vägrar tro att det har ned graviditets men det verkar som att jag få ge mig på de punkten :/ ska se om jag kan försöka få tag på ett gravidbälte redan nu så jag kan slippa ha ont, det liksom låser sig mitt i svanken och strålar smärta ut som om svanskotan var mitten, får stanna upp hejda steget jag skulle ta, gå ett steg bakåt för att "låsa upp" låsningen och sen fortsätta framåt.

Har 8 dagar kvar sen ska jag se om det blir bättre under semestern.

Nu till oron, jag oroar ihjäl mig över om vi är gravida eller ej, om det slutat växa om hjärtat slutat slå. Vi har ju gjort ett tidigt ultraljud som visade att allt var bra, embryot (som det då var) hade fastnat på rätt plats och utvecklat de delar den skulle och hade ett starkt tickande hjärta, allt detta såg vi ju med egna ögon, men nu har det gått 5 veckor sen det ultraljudet och jag har färre symtom (utom ryggen då) och det är 4-6 v kvar innan det stora rutinultraljudet.
Magen har växt lite så även brösten, men det är ju svårt att säga då jag lever i min egen kropp hela tiden, vågen visar fortfarande på -minus även om jag stått still i två veckor, och folk säger att jag ser smalare ut i ansiktet och över axlarna.

Så jäkla tråkigt att oroa sig över om det är på väg att gå åt helvete eller inte :/
Jag hade ju hoppats att så fort det dör pluset visade sig skulle jag bara må bra och njuta över att äntligen få vara gravid, och det skulle jag ju verkligen kunna göra då jag mår toppen, mycket bättre än innan jag blev gravid (bortsett från ryggen) men då blir jag orolig över att inte ha symtom, trotts att barnmorskan sa att en del helt enkelt bara har enkla graviditeter.

Jaja nog tjatat om det.
Ledig idag och jag är i sommarstugan och tänker bara vila hela dagen, vila bort ryggontet!
Och så är jag så sugen på frukost nu, kl är 8 och jag har varit vaken sen Johan åkte strax innan 6. Så det är väl hög tid för frukost, får färska ta mig ut på en och annan promenad också :)

/S

#1 - - emma roos:

Efter v11 hade jag i princip inga symptom alls förut tröttheten så det är nog ingen fara ska du se! Men jag vet hur du känner, jag börjar bli sjukt orolig igen även om jag känt bebis lite. Det blir nog inte verkligt förens bebis kommer but tror jag!

Svar: Jag vet att det kan vara fullt normal, men jag är så trött och less på denna ständiga oro! Jag har lovat mig själv att om allt ser bra ut på RUL så ska jag sluta vara orolig. Hoppas det funkar. Men det är ju 4-6 veckor kvar, visst, jag har alla dessa veckor planerade med semester och dyl men ändå :/
Sofie

#2 - - Emma D:

Sötaste du! Jag kan försöka tänka mig din oro! Men se hur det läs om dig idag! Jag har en bra känsla! :) tror hoppas och vill att allt är bra! Du förtjänar all lycka du kan få!!<3

Svar: Tack fina fina du! :) vi får hålla alla tummar och tår! Kram
Sofie