Onsdag

It takes a fool to remain sane...

Precis så känns det, jag måste vara lite dum i huvudet som orkat med alla motgångar senaste året och än är det inte slut.
Jag var helt säker på att denna månad skulle det vända, då skulle det bli ljust och börja gå åt rätt håll. Som jag kämpat och planerat och försökt få det att gå ihop.
När bilen för några månader Sen gick sönder så hittade vi rätt snabbt en skaplig billig lösning i det som blev min lilla röd clio, den kostnaden var inte medräknad från början men så här är väl livet? Oväntade utgifter, fine, bita ihop och vända på kronorna två månader till, vad hände då, sista månaden gick värmepannan sönder, så sista tre veckorna har vi endast haft kallvatten och ingen värme, ibland är det 7 grader i köket när vi vaknar, fick hitta oss en pelletsbrännare snabbt, även det en kostnad som inte skulle komma riktigt än, vi väntar nu på att de ska komma och installera den, innan vi kan få värme och varmvatten igen, som om inte detta räckte så sa jag för någon vecka sen att det vore väl som grädde på moset om kylen la av också, och i söndags, vad hände? Kylen gick sönder!
Vilket iofs går rätt så bra då vi faktiskt har kylskåpskallt köket.
Men för varje månad som går som jag hoppats och räknat på att denna månad skulle bli bättre,

It takes a fool to remain sane.

Jag biter ihop och hoppas och tror att när det här året är över så kommer även allt detta vara över, då kan jag/vi återgå till det "normala" för det kan aldrig bli sämre än detta år.

/S <3