Nytt år

Det hann bli 2019. 

Jag vill så gärna börja skriva igen, för min skull, det händer så mycket roligt och kämpigt , svårt och fantastiskt, ni vet, vardagen och livet. 

(null)


I år blir jag 31 år, Johan och jag har varit ett par i 8 år och gifta nästan lika länge, barnen blir ,  Freya 6 år, Thea 4 år och Vincent 2 år...  
Jag har ju varit hemma med dem i ca 5 år, jobbat lite helg och  jag pluggade iofs 1 år, men ganska fritt, så de gick ju på förskola ca 20 h/veckan då. 
Sen kom Vincent och i höstas var jag tillbaka på jobbet, efter lite ångest att faktiskt börja jobba så börja jag tycka det var roligt igen. 
Jag hann uppgradera min tjänst innan jul och efter jul i samband med att jag kom tillbaka på heltid fick jag förfrågan om en tf tjänst som arbetsledare, arbetstiderna är 5-14 vilket jag trodde skulle bli kaos, men det har varit fantastiskt för mig och familjen. 

Jag började samtidigt som vi hade 3 täta inplanerade besök från huvudkontoret och även ägarna.. så hektiska första veckor. Men vad skönt och frigörande det är att inte bara vara mamma. Missförstå mig rätt, jag längtar hem till dem nästan jämt, men de vill ju iaf vara på förskolan, vill knappt bli hämtade. Detta upplägg blev långt bättre än jag vågat hoppas på. 

Nu har vi också lagt upp en ny plan för huset, för att färdigställa renoveringarna. 
Nr 1 är att få in nytt vatten så vi kan få tryck i ledningarna igen. (Även få möjlighet att färdigställa uppfarten) 
Även staket runt tomten är prio nu när mister Vincent aka röjar-Ralf är på rymningsmaraton.
Utsidan överlag ska det fokuseras på i sommar.
 Jag måste också ta tag i dessa mammakilon jag fortfarande bär på och skatboet på huvudet måste fräschas upp. Sommaren är på intåg och husvagnen ska luftas. 

Allt detta blir väl vad som kommer att uppdateras här. 
Hoppas vi hörs snart igen ❤️ (null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)