Söndag

4 inlägg har skrivits denna vecka, men sen har lillprins vaknat, tjejerna har bråkat eller någon har ringt och sen har inlägget försvunnit... 


Denna vecka se lite mer kaos då Johan åkte relativt tidigt och kom hen sent. Första veckan på plats på nya jobbet och som chef och så var det inventering i onsdags så förberedelser inför det. Så o onsdags kom han hem 00.30 och var sen ledig torsdag och fredag och har nu jobbat helgen. Jag gar roddat 3 barn, med allt vad det innebär...  nattningar, middag, mellis, skjutsa och hämta, ridskolan... det har gått över förväntan och jag klagar inte, och jag vet att det finns de som har det värre eller har det så här jämt, MEN det har varit en ganska stor förändring mot att jag haft Johan hemma från 15-17 varje dag, varje läggning och då var de bara 2 st 🙈😂 

I måndags var vi isf hos min faster, tjejerna fick baka chokladbollar och hjälpa till med lunchen och sedan tog vi oss till lekparken vid kumlasjön och lekte innan vi gick hem och fikade, då kom även en av mina andra fastrar (har 4 fastrar och en farbror samt 1.5 moster, den halva mostern är egentligen en vännina till min faster men som är en del av familjen och jag kallade henne moster som liten iom att jag förmodligen ansåg mig ha redan för många fastrar men bara 1 moster) 

Tisdag var det dags för förskola för tjejerna,. Tanken var att jag och v skulle hem och ta en långpromenad sen en snabbkaffe hos Erica och sen hinna komplettera matkassen vi fick under måndagskvällen innan vi hämtade tjejerna. 


Istället hade Carro taggat mig i en bild på en supersmaskig kladdkaka 

Så efter lämning av tjejerna styrde jag bilen hem till Carro, kaffe och kaka, sen till Willys och lunch hos Erica innan jag åkte ich hlntsde tjejerna, Erica var hemma då Astrid haft feber dagen innan så jag frågade om vi inte fick ta med Alma hem från förskolan. Det fick vi och efter att Erica hämtat Alicia  kom de bort och åt mellis. Min bror kom lagom till maten och ville sova kvar några nätter och strax innan Johan kom hem kom Julia förbi.


Onsdag lämnade jag tjejerna på förskolan och min lillebror, jag och lillprins hem till Erica, hämtade tjejerna efter lunch och tog med dem till Erica, även Hampus kom dit och fikade och jag och lille v åkte på min efterkontroll på mvc. Torsdag var Johan ledig men tjejerna fick ändå vara på förskolan då förskolan vill att de går sina 15h tisdag, onsdag, torsdag då de flesta 15h går de dagarna och då har de lite mer uppstyrda grupper och lite mer pedagogiskverksamhet. På kvällen var det dags för ridskola och moster kom och hjälpte mig, lämnade v hemma med Johan, min bror och Hampus, så fick Lena och jag lite egentid med tjejerna och hästarna. 

Fredag tog vi lite sovmorgon innan Julia och barnen kom hit och lekte. 
Fredag kväll åkte Julia och jsg en snabbis till ikea. Kom hen med småsaker till pysselskrivborden vi ska göra om vårt skrivbord till och nya ljus till lyktorna i vardagsrummet.

Lördag och idag har Johan jobbat igen. Jag har ju haft lillebror här och Emil och Hampus var och varannan dag. Lördag förmiddag åkte vi ut till min mormors sommarstuga i närkes kil, ut i skogen med alla barnen och min moster, Patrik och hundarna. 

Vi kom hem strax innan Johan slutade och kom hem med lördagsgodis till tjejerna. Efter maten var tjejerna supertrötta, Emil och Hampus åkte hem ich vi fick en lugn lördagskväll. 


Han min man❤️

Idag tog vi också lite sovmorgon och jag klev upp strax efter 8, Emil kom förbi och vi tog det lugnt innan det var dags för Freyas dans... 

Thea är så ledsen att hon inte får vara med och dansa. Efter jul kan vi sätta henne i yngsta gruppen, så lite till får hon vänta...


Nu ska jag gå och lägga mig, ny vecka i morgon. Idag kom mina föräldrar hem från monte negro så vi ska nog åka ut till dem imorgon, Johan systerson fyllde 17 i fredags så eftermiddag/kväll ska vi fira honom. 

Natti natt