24 januari, lördag

Snart en vecka hemma. Freya blev ju förkyld sista dagen på Tenriffa och var lite febrig på planet hem. 
Sen var hon febrig onsdag och torsdag, lite gnällig och hostig. 
Hon sov som en kratta den natten vi just kommit hem, Johan var uppe 1 gång i timmen och gav napp och sövde om iom att jag hade så ont i ryggen. 
Sen onsdag, totsdag och fredag natt har hon sovit klockrent, hela nätterna och inte ett knyst. Somnade nu strax innan 20, tog under 10 min att söva henne. 

Imorse vaknade jag utvilad 6.30. Kl 7 vaknade Johan. 
Vi låg kvar i sängen, funderade på hur man ska reagerar när man vaknar av sig själv och inte sitt barn, en lördagsmorgon. 
Slapp fundera så länge eftersom 7.25 valde hon att vakna ändå.

Tog en sväng till marieberg, Johan klippte av sig sitt långa hår. Vi köpte lite vårnytt till Freya och första plagget till bebisen, även lite inredning till både Freyas och bebisens rum 😍 

Blev superfin ljusslinga till Freyas rum 😍
Rosa/ mintgrön/ vit och grå 
Nu fattas bara en fönsterlampa, krukor och blommor så är hennes fönster klart! 

Även nya studiolampor till vardagsrumsfönstren och en till köksfönstret. 

Städade äntligen bort julen. 
Ska bara rota fram en flyttkartong att packa det i och få upp det på vinden.

Är inne i någon boningsfas! 
Minns inte att det var så när jag väntade Freya, men nu 🙈 
Vill pynta och vårstöka typ hela huset. 
Kan typ tänka mig att tapetsera sovrummet själv 😂 

Önskar jag hade en miljon typ. 
Vill ha så mycket! 
Vill få klart hallen och sovrummet, och allt det tråkiga som utsidan, dränering, panelen, elementbyte m.m
Men också köpa inredning in till huset! 
Byrå till hallen, blommor och fönsterlampor, tavellister och tavlor, få in det hemtrevliga! Det som visar att de är vi som bor här! 

Städa ur och inreda bebisens rum. Även om jag vet att det är länge kvar tills bebis bor där, först ska den ju bo i bedside cribben inne hos oss, men vill ändå ha klart denna gång, vore så mysigt med ett färdigt babyrum som bara väntar på att liten ska bli klar och komma till världen ❤️

Är iaf inne i en pastellig vårfas😍

Går typ bananas i rustas nya reklamblad  😍 
Ge mig allt! 


I veckan var Emil här också,  vi tog en promenad med Freya i pulka, sen tyckte hon att mamma skulle lära sig äta snö... 
Knäppa unge! 
Såna kontraster mot början av veckan... 


Natti natt 
❤️