30 december

Årets näst sista dag! 
I morgon kvar sen startar vi ett nytt år! 
Ska beställa hem boken "the golden year" av Hannah och Amanda ❤️

2014 har iofs varor vårat år, inte fullt lika mycket motgångar som tidigare år, redan 2013, nör vi fick vört efterlängtade plus och när Freya sen föddes, redan där började livet en ny fas och det började äntligen gå åt vårt håll. 
Jag tror 2015 kommer bli ett ännu bättre och ännu mer fantastiskt år! 

Igår var vi och tittade på Grynet i magen! ❤️ Det är något speciellt med att få se sina barn på ultraljudet. 
Barnmorskan igår gjorde en grundlig undersökning och förklarade allt in i minsta detalj! 
Vi såg hjärtat och stora kroppspulsådern som gick i en perfekt båge rakt in i hjärtat, det fina öilla hjärtat mindre än 1 cm, som pickade på perfekt. I tittade på läppar, händer, fötter,  ögon och näsan. 
Huvudomfång och hjärnan. 
Även magsäck och andra mjukdelar såg ut precis som det skulle. Grynet valde att ligga med ryggraden uppåt MIT min navel, vilket gjorde det svårt att få fina profilbilder och en ordentlig bild av hjärtat, så när det väl blev en bra vinkel koncentrerade sig bm på att få en ordentlig bild på hjärtat. 
Men vi var ju där för att se att det stod rätt till inte för att få modellbilder 😂 
Grynet ❤️

Johan är alldeles till sig och ar idag börjar städa ur grynets rum, allt renoveringsmaterial och dyl vi haft stått där, blir ju ett regelrätt bebisrum, men spjälsäng, skötbord, en fåtölj och en hylla, så får det bli mer barn rum sen när Grynet bor där på heltid. Men könns skönt att kunna börja förbereda lite iaf. 

Idag är det två veckor kvar tills vi äntligen åker till Tenriffa 😍


Freysans pass kom idag. 
Johan får hämta ut det så ska jag lägga upp en bild sen, sveriges sötaste unge! 
Sötaste ungen 😍

Vi hittade mitt pass idag också 😜😁
Och jag var och hämtade ut moderskapsintyget som talar om hur långt i graviditeten jag är och att jag får flyga både dit och hem. Tråkigt att bli kvar och få föda barn på Tenriffa i maj! 😂😝 

Idag när Freya vaknat och ätit lunch ska vi in till Örebro och bada, träffa några ur en föräldragrupp jag är med i på Facebook ❤️ Ska bli mysigt att äntligen träffas irl.

Nepp, lite lunch och sen fortsätta dagen! 


När man får frågan, lite skämtsamt, om man ätit för mycket julmat?!