Och vad gör jag?

Är vaken och tittar på paradise hotel 😂 
Så hjärndött program att det är sorgligt, men beroendeframkallande. 

Var på 8 månaders kontroll på BVC igår. 
Hon har blivit både tyngre och längre 😊👍
Hon charmade och visade alla sona skills. 
Både vinkade, visslade, klappade händerna, kröp och ställde sig, bytte hand att hålla sig med m.m 
Haha barnmorskan var jätte imponerad och det gör ju mamma hjärtat stolt 😊

Kaos dag i övrigt! 

Det har ju fungerat sjuktbra sen vi började med rutinerna för Freya. 
Men i natt/morse vaknade hon 4.40 😩 blev ju lite knas med tiderna under dagen igår då BVC-besöket hamnade mitt i lunchsovningen men ändå. 
Tänkte att om hon fick en flaska och komma till vår säng så skulle hon somna om, men inte!!
Så jag gick upp. När Johan åkte till jobbet sen så tig det kanske 15 min sen sov hon i vagnen. Hav mig ca 1 timmes sömn i soffan, somnade sen runt 9.30 som hon ska men efter lunch vid 12.30-13 vägrade hon. 
Och min tanke var att jag skulle slå igång en disk, duscha och vika tvätten när hon sov så vi nör hon vaknad kunde möta Camilla och Kevin och gå till öppnaförskolan. 
Fick ta med Freya ner i tvättstugan, göra i ordning hennes balja, sätta henne i ett bad och börja dusch själv, vad trodde jag?! 
Haha hon ville ju kliva ur på en gång, hon ville ju duscha, som mamma gjorde 😂
Blev nöjd när hon fick duscha på min arm. 
Upp och klä oss och gör oss i ordning, och det är ju inte lätt med övertrött bebis. 
Ka henne i vagnen med en flaska mat, medans jag borsta igenom håret och drog på mig jeans och deo, 
Lagom när jag var klar sov hon. 
Sov ca 40 min istället för 1.5 men men, var sedan super glad på öppnaförskolan 
Förskolepedagogen var imponerad över hur mycket hon utvecklats under sommaren. Hur social hon var och nyfiken. Stolt i mamma hjärtat även här. 
Sen somnade hon på vägen hem (rätt tid) och fick yttligare 20 min att sova på av mig. 

Johan ka henne 19.30 och hon somnade fort men sover lätt... 
Hör hur hon pratar i sömnen 😍 

Nepp, dags för sängen.