21 mars onsdag.

đŸ‘č

Det gĂ„r magsjuka pĂ„ förskolan igen. SĂ„ tjejerna Ă€r hemma denna vecka. Det Ă€r sĂ„ trĂ„kigt. Denna termin har de kanske gĂ„tt 5 veckor, pĂ„ 3 mĂ„nader annars har de varit hemma pga egen sjukdom, lov eller att förskolan tex haft magsjuka eller rs. De börjar bli ganska vana nu men de lĂ€ngtar ju efter förskolan. Nu börjar ju Vincent bli sĂ„ stor att han har mer rutiner och ocksĂ„ Ă€r lĂ€ttare att ha med och att anpassa livspusslet efter förutsĂ€ttningarna Ă€r lĂ€ttare. 

I mĂ„ndags tog vi en förmiddag hemma. Tjejerna lekte pĂ„ sitt rum, jag startade en diskoch  en tvĂ€tt och rensade ur Freyas garderob. SĂ„ nu Ă€r det bara vincents och sen Ă€ven min egen kvar 🙈 
Vi Ă„t broccoli och ost soppa till lunch och sen skulle vi gĂ„ till lekparken. DĂ„ passade vi pĂ„ att gĂ„ nĂ€r Vincent skulle sova middag.  (null)

(null)

Thea halkade pĂ„ en isflĂ€ck och gled in en bit under rutchkanan, bet sig i lĂ€ppen och blodet forsade. Pedagogen frĂ„n förskolan bredvid lekplatsen stod precis bredvid henne och hon fick upp henne frĂ„n marken...  tur det var snö ute sĂ„ vi kunde kyla med lite snö. Det slutade blöda ganska fort och blev heller ingen ordentlig flĂ€sklĂ€pp, men efter det var det inte lika roligt lĂ€ngre. Freya fick dĂ€remot lĂ„na en stjĂ€rtlapp och Ă„kte nĂ„gra ggr och skrek sĂ„ hin kiknade. 
NĂ€r vi kom hem kom granntjejen Luna hit och lekte, tjejerna Ă€lskar henne och Ă€ven Vincent var med pĂ„ ett hörn. SĂ„ jag hann fixa med tvĂ€tt, plocka i vardagsrum och kök och laga mat. Luna blev kvar pĂ„ middag. 
Tisdag var tjejerna hemma, Vincent  vaknade kl 5 och tjejerna strax efter... efter frukost gjorde vi oss klara och gick till Erica. Vincent sover ju förmiddag och trotts att han vaknade 5 kunde vi hĂ„lla honom vaken till 9, sen sov han i vagnen ute till 12.30. Vid 11 tog jag bara vagnen och gick till Ica. Fyllde pĂ„ med förnödenheter och sĂ„ vi kunde laga lunch. Höntsde upp Erica och alla vĂ„ra tjejer och gick hem till oss. Lagade lunch och sen var jag banvakt med Erica var ivĂ€g. Sen kom Johan och lillebror hem, Erica hĂ€mtade sina tjejer och vi lagade hamburgare till middag, Emil kom och sov över. Tanken Ă€r att vi idag ska ta med tjejerna till Andys.  (null)

(null)

BĂ„de söndag och igĂ„r kom jag upp i 10 000 steg. Och i söndags var jag ju pĂ„ gymmet, IgĂ„r plockade jag fram min abcirkel 😂🙈 bĂ€ttre Ă€n inget tĂ€nker jag. -6 kg sen dec och hĂ„ller mig pĂ„ vikten jag hade nĂ€r jag plussade Thea sĂ„ det Ă€r det lĂ€ttaste jag varit pĂ„ 3.5 Ă„r men Ă€nnu inte i nĂ€rheten av mĂ„lvikten. 

(null)

Nu kör vi onsdag!