tisdag 16 maj

Vi har haft en skitmorgon. 
Herregud så mina hormoner rusar och går i taket. Thea är i en suer känslig fas och något utvecklningssprång. Hon vill vara bebis men stor tjej på samma gång. Hon är extremt mammig, det är så att folk som umgås med oss verkligen lagt märke till hur mammig hon blivit.. ingenting duger. Hon ska bäras fast hon kunnat gå i över 1 år. hon gnäller och gnyr istället för att prata fast hon pratat bra i typ ett år också. Minsta motgång går emot henne och hon bryter ihop. Hon testar varje gräns. Och mina hormoner rusar och jag har så kortstubin och blir så illaberörd.
 
I efterhand var det kanske inte så farligt, hon har haft värre utbrott och trotsat värre, och varit mer envis och omedgörlig förr. Men efter jag lämnat tjejerna på förskolan och vi ändå fått till ett bra avslut så att vi var samms så ville jag bara hem och bryta ihop, fick så dåligt samvete över kaoset i morse att jag närmare lunch bara ville hämta hem Thea och sitta med henne i knät hela eftermiddag och bara låta henne vara bebis en stund. Men hejdade mig. vi tar en eftermiddag hemma i lugn och ro sen. 
 
Om en vecka äter vi lunch på samos istället.
åh så jag längtar. Hela familjen på ett och samma ställe, Johan och tjejerna. Min mamma, pappa och lillebror. 
Fint väder, god mat. Längtar ihjäl mig. ta mig igenom denna vecka bara.
 
Idag har jag hämtat ut alla kalas saker till Theas 2 års kalas. Börjat baka dumle-kakor. Blir många omgångar om jag ska få ihop tillräckligt. Min faster kom förbi och lämnade två kassar med med 3 olika sorters kakor igår. Så tacksam att hon kan hjälpa till med sånt här.
inväntar presenterna jag beställt till henne också. 
Sen håller jag på och försöker lista vad vi ska packa inför resan. Eftersom Thea fyller 2 år där nere så fick vi ju betala för hennes stol också. vilket också innebär att vi kan packa 4x20kg inkl handbagage. tänkte ta med vår rosa phil & ted vagn (två sitsar bakomvarandra) vagn fick vi checka in gratis som tur är och denna är vi ju inte rädda om. men om vi skulle vilja gå någostans och tjejerna inte orkar så har ju jag problem som det är att bära någon av dem. 
Tjejerna får nog ändå dela på en väska. 
Jag en väska och Johan en väska.
tjejerna får ha sina ryggsäckar som handbagage 
och jag tar en egen väska, funderar på någon typ av strand väska som vi även kan packa grejer typ ner till poolen/stranden i. 
 
Några tips på saker som MÅSTE packas eller som ni hade önskat att ni packat när ni rest med små?
 
 
Nu ska jag hämta hem tjejerna!