Söndag 2 advent

December. Det slår mig att det bara är typ 20 dagar kvar av december och detta år. Hela hösten har ju varit knepig. Inte nog med allt som hänt och att livet ändå måste rulla på iom nytt litet liv, men jag får ju uppdatering via en app och bla fb vad som hände idag men tidigare år och hösten förra året var så långt ifrån denna höst. 
Jag pluggade, Thea hade just börjat förskolan, Freya hade bytt förskola, Vincent fanns inte ens i planeringen förens om kanske 2-3 år om ens någonsin. Inte visste vi att vi skulle vara en Vincent rikare och fattas en farfar. 
I alla uppdateringar och bilder från förra hösten hade vi ingen aning om hur mycket som kan förändras fort. Vincent är planerad så absolut inget hoppsan, men jag har alltid haft känslan av att jag varit den drivande i de andra 2 och att en 3:a kanske bara var min knäppa bebisälskande hjärna och kropp som spelade mig ett spratt, men Johan drev igenom en 3:a som han ville ha tätt med tjejerna om vi skulle ha 3 och jag med min fortfarande Bebissuktande hjärna sa inte nej till det, även om jag i mitt huvud alltid velat ha en sladdis, men i vår sits kan man ju inte heller välja. 
Ja ja, lite sentimental nu på kvällskvisten och i all julkänslan. Freya fyller år i veckan hon blir hela 4 år och en lillebror rikare men det blir det första kalaset utan farfarsbullar. 

(null)

Finns inte ord att beskriva hur saknad han är. 

Idag var vi i köping hos farmorn och åt lunch och fikade även med faster Pia och kusinerna Kevin och Jonte.