God morgon.

Vi har haft super mycket att göra. 
Har ku ett aktivt barn och i gen lugn liten bebis längre. 

Sen har jag ju börjar jobba lite igen. 
Visserligen blev det bara 1 dag i helgen då de ändrat... Så helgen som kommer jobbar jag lördag-söndag 8.45-18.15 och även måndag 7-12 och tisdag 15-23.59 vi har inventering och jag erbjöd mig att vara med. 

På söndag kommer min mamma hit och sover över så hon kan vara barnvakt på morgonen, det blir första gången vi har barnvakt... Spännande. 
Mamma ska ju även vara barnvakt under eftermiddagen då jag ska på kryssning, från 12-13 till 17 när Johan kommer hem. Inga långa tider men är nog bra att de båda (Freya  och Freyas mormor) får vänja sig sakta. 

Men jag är inte orolig. 
Igår var vi på öppnaförskolan för andra dagen i rad. Freya älskar det. Efter  fikat, tröttnade Freya på att sitta still, så jag satte ner henne på golvet i köket där och skulle bara dricka upp mitt kaffe och plocka undan efter oss. 
På 3 min var hon iväg... In i lekrummet, gav bort nappen till en annan liten kille, hittade massa saker och andra barn att leka med... Jag satt kvar i köket och vara iaktog... Inte en enda gång under ca 20 min letade hon efter mig... Vet inte om det är bra eller dåligt men jag får känslan av att hon är trygg. 
Jag gick sedan in och satte mig på golvet... Hon såg mig mig ich fortsatte leka ca 10 min sen kom hon bort och kröp upp i knät och gav mig en puss...
Då var hon också super trött och de första barn hade gått hem. Vi gkordebordnibg en flaska som hon fick i vagnen och somnade på stuts 😊 

Idag kommer min mamma och bror hit och vi ska gå till badhuset. 
Nu vaknade skruttungen...❤️