Fredag

Och jag glömde skriva Igår att nu är vi inne i vecka 27... 3 veckor kvar till v 30.

Btw är det 12 veckor till julafton, 11 veckor till lucia och 9 veckor till 1 december... Sjukt hur mycket man kan dela upp tiden som är kvar ;) i del mål, något mer att se fram emot i väntan på...

Igår blev det lunch på stan med hela min familj, det har inte skett på, hm, 1-2 år?! Pappa, mamma, lillebror och jag. Sushi-buffé! Åh så lycklig jag var! 
Sen åkte pappa tillbaka till jobbet och lillebror på kurs, mamma var ledig så vi tig en liten sväng på stan, inte det enklaste, staplandes på kryckor, efter en gata blev det fika för att vila ryggen och sen ytligare två affärer innan jag kastade in handduken och gavupp, fick med lite bebiskläder hem iaf :) mamma köpte lite nytt till liten. Och jag som gillar färg, valde turkost, vilket jag tycker är neutralt och funkar oavsett vad som väntar i mun mage. Men tydligen formulerade jag bildtexten konstigt så fick lite kommentarer om att "färg passar alla" "det är vuxna som bestämmer pojkigt och flickigt" "varför skulle en tjej inte kunna ha turkost"
Vilket inte alls var min tanke!
Jag valde ju turkost i detta fall, och första köpet var jeans och body med marinblåa ugglor. Är det någon som på allvar tror att jag valt detta dör att jag hoppas/tror att det är en pojk och om det skulle vara en tjej, tror de jag skulle släng/sälja/inte använda det då?
Hade jag inte tyckt att det "funkade" för båda könen hade jag väl inte valt just det?!
Det jobbiga blir ju att man måste förklara något som för mig var rätt självklart i och med själva bilden.

Nog om det!

Hör och häpna, men idag ska vi slå igång värmen (?!?!?) jag vet! Är du sjuk i huvudet tänker ni (som känner mig) ni hade 16 grader i december förra året. 
Japp, men ny blir det lite varmare här hemma. Inte 25 grader kanske, men lite underhållsvärme så det ligger på 18-19 när man vaknar, istället för tolv ;)

Snart ska jag till sjukgymnasten, vilket verkligen behövs, fruktansvärt stel, trött och värk sen igår, har iofs varit på gång hela veckan. Sen ska jag möta upp Lina för lunch, hämta ut babybox på babyproffsen och köpa hem värmeljus. 
Tanken var att jag behövde få hem katt mat och kattsand, men kom på mig själv nu, hur skulle det gå till? 

Hoppa in på kryckor och putta ut 10kg kattsand i kartong och en säck med 10kg mat?! Haha kan se jävligt roligt ut om inte annat...
 Får lösa de på annat sätt...

Trevlig fredag!