22 mars torsdag

Hela dagen har jag trott det varit onsdag. Även Igor var jag helt säker på att det var onsdag idag. Bad till och med min bror om utsäkt. Jag hade skrivit till honom att mamma och pappa skulle komma hem natten onsdag till torsdag. Men jag bad alltså omutsäkt för i mitt huvud kom de ju hem tisdag/onsdag, men det var ju rätt 🙈 aja... 
mamma och pappa kom iaf hemifrån semester i/på kap verde. 

Emil har sovit här två nätter och iom att tjejerna varit hemma denna vecka från förskolan så passade det bra. Igor åkte vi till Andys lekland.  Så mysigt. Var inge folk alls. Under en liten stund var vi nog till och med själva där.  Thea har blivit så stor nu, det passar henne bra när det är lite folk, då kan hon blomma ut i sin takt..: tog inte lång tid innan hon började erövra olika saker själv.  När vi åkte därifrån åkte hon nästan alla rutschkanor själv och klättrade typ överallt. 
(null)

(null)

(null)

(null)

Igår blev vi också uppringda av förskolechefen, de vill börja flytta Thea till storbarnsavdelning redan nu, med lång inskolning, och vi har önskat att hon ska hamna på Freyas avdelning,  vi har pratat med  pedagoger på både Freyas och Theas avdelningar och på båda ställen säger de att Thea oftast leker med barn ifrån Freyas avdelning oavsett om freta är med eller inte, jag har ju tidigare varit kluven till att ha dem på samma avdelning då jag vill att de ska få vara egna individer och inte vara/bli beroende av varandra eller förknippas med sitt syskon. 
Men det behövde jag inte pris mig över. Dels är de ganska ofta uppdelade i grupoer och de har också olika projekt sör de jobbar utifrån ålder. Till hösten blir det också ännu mer tydligt då Freya kommer börja i  en grup som förbereder lite inför skolstart. Men det känns iaf jättebra. 

Idag åkte vi till badhuset efter lunchen åt mellis där och åkte sen hem för att möra upp mamma, pappa och min lillebror. 

Någon frågade för ett tag sedan om Johan. Hur det var mellan oss då jag inte skriver så mycket om honom. 
Nu har han väl iofs varor med lite mer? Eller? 
Aja, alltså mellan oss är det ju som vanligt. Men, han jobbar jämt! Jag (vi) trodde att det skulle bli mycket bättre när han bytte jobb och blev "vanlig" anställd. Men icke. Han älskar att jobba och denna vecka har varit kaos. 5-17, 6/7-18 osv han har varit borta 12h/dag... det är i perioder, jag vet, det går inte ut över oss så mycket men det gör att det kan se ut som att jag utesluter Johan, men sanningen är bara att han inte varit med när vi gjort något och jag rapporterar inte  om vad han gör om dagarna 😂🙈 

Nu är kl 22.20 så dags att sova. Vårt yngsta barn har ju börjar vakna vid 5 på morgonen 😫 (null)