12 januari

Vecka 2 

- Johan började nytt jobb 
- Thea slutade med blöja (peppar peppar)
-Tjejerna började förskolan igen efter julledigt
- Mamman började måla om vardagsrummet 
- Vi var på badhuset 
- Vi har haft teori i stallet 
 
Och idag är det vägning. Minns ni nyårslöftena? 
Det går ganska bra faktiskt, heja heja. 
Jag behöver fortfarande lägga mig tidigare och dricka mer vatten. 
Vägning vecka 2 visar iaf -0.9 fredag-fredag
Och jag är nöjd! Målet är 0.5/veckan och iom att jag helammar och inte vill störa det så gör jag i genuint med kosten mer än suntflrnuft. 
Vi har slutat med läsk, godis och fika på vardagar och bättre val under helgen. 
Tex var vi hos min mormor i helgen och hon bjöd på fika. Jag tog 1 kaka i stället för kanske 3-4. Istället för att små äta så äter jag ordentliga mellanmål och då per automatik mindre mat vid måltiderna. Vi har grönsaker till varje måltid och jag försöker ha mer grönsaker än kolhydrater på tallriken. 
Annars bröt jag typ ert löfte o tisdags. 
Ingen utemat på hela januari. 
Vi åkte och hämtade mamma i Örebro, hin ville till ikea och sen skulle vi till badhuset. För att optimera tiden blev det lunch på ikea, att jag typ bröt det och det knappt räknas som om jag bröt det löftet är för att 
1, jag betalade inte, vi blev bjudna 
2, jag och mamma valde en sallad och en varmrökt lax och delade på detta och tjejerna åt köttbullar och ingen drack cola 

Vi fick med oss Luna till badhuset, så det var jag och mamma och 4 barn, sen kom Johan en stund på slutet, när vi tvättade hår ich bastade så var Johan uppe och tränade, han tränade på samma tid (kortare till och med) Som det tog för oss att få alla duschade, påklädda och klara. 

Vi har tagit bort blöjan för Thea nu under jullovet, med blandat resultat men helgen och måndag-tisdag fungerade klockrent efter misär under fredagen. Så vi lät henne åka till förskolan i trosor och pratade med pedagogerna. Hämtade en stolt tjej som kissat på toaletten hela dagen och inte råkat ut för en enda olycka, likadant under torsdagen. Så nu är det nig ändå i rullning, snart har vi haft en vecka utan olycka. Sen vet jag ju att det kommer bakslag och kommer ske olyckor. Freta tex har ju varit blöjfri 1 år nen två ggr igår var olyckan framme, vilket typ inte hänt förut,  men vi gör i fen grej av det och hoppas det bara var en tillfällighet. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
 
En snabb uppdatering