10 februari 2018 lördag

Imorgon har vi årsdag. Vi har varit ihop i 7 år nu. I november har vi varit gifta i 7 år. 
Så tacksam att han finns vid min sida. Särskilt nu när livet för oss båda går väldigt kämpigt och motigt. Det går oss liksom emot oss. 
Jag är glad att vi har varandra. 

Just nu för att samla energi och orka med så ägnar jag all ledig tid (som inte spenderas med eller på barnen) till att drömma om framtiden. Jag hoppas och tror våren kommer bli vår, att der mesta faller på plats att saker börja ordna sig. 

Mina topp 5 drömmar 

1, vid 10 år som gifta, förnya löften bara vi och barnen på typ Hawaii eller maldiverna 

2, bygga övervåning på huset, ha möjlighet att renovera det plan vi bor på idag. 

3, få klart parkeringsplats, fasad och altan/uterum, pool/ute spa 

4, fixa tvättstuga, extrarum och allrum. 

5, inreda! Vill få upp tavlor, hyllor och annat på väggarna och skapa en hemtrevlig känsla. 

Känns som om listan kommer bockas av nerifrån och upp... men ingenting blir av förens saker och ting fallit på plats. 

I början av året fick jag iaf ett infall. 
Målade om vardagsrummet. Så billig och läcker förändring. Så glad att jag vågade. 
Än så länge har jag bara målat 1 vägg, 3 till ska målas då den ena väggen med panel kommer bli gips eftersom tjejerna nu har samma rum så behövs inte längre två dörrar in dit. 
Sen får vi se i framtiden om vi gör om den väggen till panel vägg igen eller nöjer oss med en vägg med panel. 
(null)

(null)

(null)

Färgen heter minty breez och är helmatt. 

Och som jag nämnde ovan så delar tjejerna rum. Freya ville ju det från början men jag har heltiden velat att de haft varsitt rum, så när Vincent kommit flyttade de vi en vägg i Freyas  rum och gjorde två rum av det, nu tog vi bort den väggen igen och de fick flytta ihop. 
Och hör och häpna. Så mycket lugnare vi fått det. De är mer sams och leker bättre ihop. 
Efter att vi är klara med vardagsrummet blir deras rum näst på tur. Ny färg på väggen och lite småfix med inredningen 😍❤️ 
(null)

Och lillprins då? 

Han hade gått upp 1 kg senaste månaden och blivit 2 cm längre. Han har blivit 6 månader och tar sig baklänges på magen. Han har aftven hemsk vagel de senaste 2-3 veckorna och äter numera gröt en gång om dagen och en måltid med mat, han får samma mat som vi eller egengjord barnmat, han behöver bitar i maten och mat som smakar mycket... köpeburksr ratas eller så sätter han den fina purén i halsen. Endast fruktpure ich gröt han klara av i slät form. Annars helammas han. 
(null)