10 april


Äntligen börjar vi dofta vår. Förra veckan började så bra! På tisdagen tog jag bilen till förskolan, stuvade över Vincent i vagnen och lämnade tjejerna. Sprang på en annan 15-h mamma som är hemma med en supersöt liten tjeja och tvingade med dem på långpromenad, 10 000 steg gjorda innan kl 11. 
Sen var jag ju även tvungen att promenera ner och hämta bilen och barnen, kvällen slutade med över 20 000 steg. Heja mig! 
(null)

Onsdagen vräkte det ner, kallt och grått, ändå så ställde jag bilen på förskolan och tog en kortare promenad, sen hamnade jag hemma hos Emma. D och Lowe och höll mig kvar tills jag skulle hämta tjejerna igen, det vräkte ner till och från hela dagen men kvällen slutade ändå på strax över 10 000 steg, torsdagen var ännu värre, ännu kallare och ännu blötare, behövde in till stan för att hämta ut biljetter till lördagens aktivitet. Inte ens 7000 steg kom jag upp i, pinsamt! Fredagen, tjejerna hemma, och de sammarbetade inte alls under förmiddagen så vi blev hemma, tanken var att iaf gå till och hem ifrån biblioteket men nope. Efter lunch åkte vi till Marieberg och sedan hälsade vi på Johan på jobbet. 

Frefag kväll skulle Johan iväg på fest med folk från jobbet, Vincent och Thea somnade vid 19, Johan åkte vid 19.30, och jag tog mig ett glas prosecco, freta var inte sugen på att ta natt så vi hyrde en film (dumma mig 3) och hade myskväll i soffan, vid 21.30 somnar hon nästan ståendes... 
På lördagen åkte vi ut till Mullhyttan och stugan, mamma och pappa började städa och jag hade en tid att passa, Johan var kvar hemma och fixade med vincents rum som nu är målat, golvlister sitter, alla plast grejer sitter där de ska, vi inväntar taklister, hans sängstomme är klar och jag ska sälja av möbler och byta ut.
Vi åkte hem och jag gjorde mig iordning. Emma. S kom och vi fick skjuts till stan. Dör var vi med på en ostprovning. Vilken fantastisk upplevelse... 10 ostar och 3 viner. 
Så mycket jag lärde mig och så chokad jag blev när tallriken med brie var den som jag tyckte minst om. Jag har hittat en kärlek i en kittost från Frankrike och såklart från distriktet champagne. Efteråt fick vi bord på fratelli, fördrink pasta och efterdrink. Mammorna lämnade stora staden innan 21 😂🙈 
Söndag fixade vi hemma och tjejerna var på dans, Lena och Patrik kom och grillade. 
Men veckan som började så bra med steg och att röra mig slutade katastrofalt! 
(null)

Men något som är än värre är sömnen 😫🙈
(null)

Snittar strax under 6h/natt 
Med 100 uppvak, så inte ens 6h i streck. 
Tur man ändå har kvar hormoner iom amningen. 

Denna vecka var jag taggad på revanch. Igår var vädret blött och kallt, vi tog bilen till öppna  förskolan i kyrkan och fick således inte ihop någon okej siffra då heller. Idag var jag taggad. Åkte till förskolan, smög över Vincent i vagnen från babyskyddet, allt för att inte väcka honom, mötte minpomenad mamma och hon vara kittad för promenad och stod kvar på gården med V som sov i vagnen,  in med Freya på hennes avdelning, någon minut sen så hon suckade och skyndade till samlingen, vidare till Theas avdelning där möts jag av "vi har skickat ett sms, vi skickade just hem ett barn med magsjuka." Så Thea fick följa med ut igen. Jag fick hoppa av promenaden och istället åkte Thea och jag till öppnaförskolan. Ett sånt krångel att krångla över en sovande V från vagnen till babyskyddet igen... 
vid 14 hämtade vi Freya och åkte ännu en gång till  öppnaförskolan, för kl 15.45 hade vi tid på bvc. 1.5 års sprutan mot mässling och allt vad det är skulle Vincent få nu iom Rhodos  resan.  Thra skulle vägas och mätas. Sen bad jag barnmorskan titta till alla barnens öron och kika i Theas hals. 
Vi skulle testa lite olja i öronen eller revaxör, och Thea hade som vi misstänkte lite större tonsiller (halsmandlar) vilket förklara ganska mycket, men de var inte extremt förstorade uran med största sannolikhet växer det bort, så vi skulle avvakta tills nästa kontroll. 

Nu är kl snart 23, dags att sova, Johan har sovit bredvid mig sen jag kom ut från att natta tjejerna 🙈 

Natti natt  (null)