Fredag

Så sprang hela vår fösta vecka med Johan jobbandes iväg... hann inte få till ett enda inlägg även om jag börjat många... 


Vi har en bebis som vill vara nära nära, ibland fungerar det att ligga i nestet eller vagnen men ibland inte... många ggr denna vecka jag fått sjalat upp hobon på magen så jag kunnat plocks iordning på disken, laga mat eller dyl...  lite kaos att komma i väg på morgonen men note to self ät frukost själv när barnen är lämnade på förskolan. 

Jag har även startat operation minska lillprins magont och har i veckan verkligen försökt äta annorlunda. Men det är sååå svårt... 

I tisdags åt jag lax med potatis och broccolimos tills jag läste och kom på att broccoli inte är bra mot bebis magont 😣 

På kvällen åt vi lax med grönkål och pasta. 
Onsdag lunch kyckling pannbiffar med potatis och palsternackspuré 
Kvällen pasta med köttfärs och grönsaksröra 
Igår åt jag panerad spätta med potatis och en variant av Skagenröra (på goda rum i Kumla) och på kvällen åt vi rester från veckan... 
Och jag har börjat dagarna med havregrynsgröt.
Det och minifom innan varje amning 👍 
Vi har fått sova superbra och Vincent har inte alls lika jobbigt med magen, iaf inte på nätterna...

Idag är det marknad så efter lunch har Johan nog hunnit komma hem så få går vi ner ihop och förhoppningsvis får vi träffa Jeanette Anders och luna ikväll ❤️

Skriv inläggstext