Fredag

Ett inlägg i veckan? 

Inte okej, men accepterat! 

Det är mycket att göra med 3 barn. 
Särskilt iom att Johan bytt jobb och det krävdes 2 veckors installering och sen en vecka med inventering och förberedelser för inventering...
Johan var sen ledig torsdag och fredag men jobbade hela helgen... hans första jobbhelg på ca 5 år 😂🙈 

Som vanligt har jag påbörjat ca ett inlägg om dagen, men lillebror har vaknat, någon har ringt eller vad det kan ha varit som gjort att de inte blivit klara. 

I dag blir lillprins 2 månader 😍 och imorgon 9 veckor.

Detta inlägg påbörjades i fredags... sen kom helgen i vägen. 

Tjejerna sov hos mina föräldrar i stugan torsdag till fredag. Och torsdagen var som vanligt ridlektion i stallet... tjejerna och hagalet först ut till mamma i stugan och vi gick en sväng i skogen och plockade svamp, sen ut till hästarna. Lillebror ich mamma var med som hjälp, en underbar  kväll, varmt i luften och fin sol. 

Som de älskar höstarna och att vara på ridskola. Alldeles lagom lektioner för våra små ❤️ 


Idag även skitdag. Det har varit grått ich trist. Dunkelt ute tills regnet lite ner, vi var hos mamma och papps i lägenheten och sen åkte vi till Johans jobb och köpte glimmtändare till tvättstugan, passade på att gå in på dollarstore och köpte med nya kritor, färgpennor och tuschpennor...  
som jag nämnt tidigare ska vi göra vårat skrivbord i köket till pyssel bord till tjejerna. Så nu r det skapligt städat, ska rensa i veckan och styra upp, köpte en list på ikea,  som man hänger lådor (typ) och 4 lådor, så pennorna hamnade i lådorna när vi kom hem och tjejerna somnat. De har också haft en skitdag och varit extra stirriga, griniga och lättretliga. Dom tur var fick vi kramas mycket innan läggning. Känner mig som en hemsk mamma då min dåliga dag verkligen gick ut över dem nu på eftermiddagen. 
Jag hade verkligen inget tålamod. 
Jag har även sovit dåligt i natt så många börjar små... 
sen har vi annat som går emot mig/oss just nu (vår vanliga "tur") men jag håller tummarna att detta också löser sig mirakulöst, vi har mött så mycket större och kämpigare motgångar än denna. Bryt ihop och kom igen... 


Dessa 3 och han 

De som ger mig anledning att vakna och andas varje morgon. ❤️❤️❤️