Söndag 19/11

Vincent har en utvecklingsfas och en tillväxtfas, det ammas, ammas, ammas och gnälls och bökas. Precis som med tjejerna låter vi honom dovs ljust och med ljud och rörelse runt sig på dagarna och mörkt, svalt och tyst på nätterna. Tror ni inte det ändå blev ett bakslag? 
Han kan sova 4-5 h i sträck på dagen, ju mer Freya och Thea väsnas och om han ligger i soffan eller i vagnen i hallen, ju bättte sover han... nätterna däremot vaknar han varannan timme. Han ogillar mörker och tystnad 😩😭 
Jag är ingen rolig människa när jag inte får sova (skriver tjejen som bloggar kl 23.44) ammade nyss och nu sover han men han kommer med säkerhet vakna kring 2 för mer mat. 

Huvudet överväger ersättning inför natten, men hjärtat säger åt mig att jag ju kämpat så för en fungerande amning att det vore hål i huvudet att störa den med ersättning. Mitt mål har varor helamning till 6 månader och om 1.5 vecka är han 4 månader... så det är ju inte en evighet kvar... sen börjar han ju med lite mat så då får vi se hur det artar sig.  (null)
Tur han är söt. 

I veckan hade jag tjejerna hemma då de skockade sms från förskolan om att de gick magsjuka. Istället besökte vi öppnaförskolan.
Jag var för rätt mycket med Freya, mem väldigt sällan med Thea, så ingen sv dem hade någon vidare relation till begreppet... men efter första besöket var de fast! Vi var där 3 ggr denna vecka och de tjatar om det. 
(null)

(null)


Även Vincent hade lite vakenstunder och gillade det. Sångstunden var bäst, och att de fikade "frukost"! 😱 

Nu ska jag sova... det är en dag i morgon också...  ska försöka uppdatera er om helgen och även om min irritation över att sälja barnkläder. 

Tjing ❤️