Onsdag

Vi är inne på vecka två då vi valt att hålla tjejerna hemma ifrån förskolan. De gick som vanligt förra tisdagen, på onsdagen får jag ett meddelande på instagram av en annan mamma med barn på vår förskola och nyfödd att hon fått sms från förskolan om pågående magsjuka. Ringde direkt och de sa att de försökt skicka sms även till oss, men de hade tydligen glömt ändra mitt nr... ringde i måndags igen och under dagen hade de skockat hem två barn till med pågående magsjuka, även personal hade insjuknat... så vi tar ännu en hemma vecka.

(null)

Då är det bra att öppnaförskolan finns... så onsdag och torsdag förra veckan var vi där. Och tisdag och idag. Tjejerna tycker det är superroligt och Vincent gillar att få vara med. Herregud vad det händer mycket med lillprins nu. 4 månaders kontroll för honom på fredag och det sammanslaget med Theas 2.5 års kontroll... för Theas kontroll är jag lite orolig för hennes vikt... jag tror de kommer påpeka att hon är lite mullig. Jag tror ju att det kommer plana. Jag tror hon har endel genetik emot sig och det faktum att hon varit sen med att springa och röra sig... hon äter ju bra med mat, vanlig mat, helst grönsaker och gärna fisk. Hon ogillar ju godis, choklad och dyl.
Så förhoppningsvis springer hon sv sig det under kommande år.  (null)

Gällande Vincent är jag också orolig över vikten, men åt andra hållet. Förra gången hade han dalat lite på kurvan, han gick fortfarande upp i vikt men inte så mycket som önskat  (null)

(null)

Han ör ju en plutt. Fortfarande strl 56 på kläder och väger inte över 6kg.
Så jag hoppas det vänt lite. 

Annars slår det mig mer och mer att det snart är jul. Men först ska vi hinna fira en 4 åring. 
Tänk att hon blir 4 år. Vår förstfödda ❤️ 

Som vi väntade och längtade efter henne (har vi såklart gjort med de andra också) men när vi väl höll henne i våra armar att vi faktiskt blev förändra ❤️ den lyckan. ❤️