20 dagar

Snart har det gått 20 dagar sedan senaste uppdateringen... livet springer iväg. Jag har gjort 6 utkast men sen har livet kommit emellan. 
Lillprins har blivit 3 månader och med det kom 3 månaders sprutor och 3 månaders utvecklingsfas... lite sömn och en bebis som använt mig som levande napp, bara Johan kan söva om honom på nätterna och lägga honom i cribben så jag får sova. Han har också nu helt ratat bröstnspparna (skydden jag haft på bröstvårtorna) så nu har vi fått vänja dem igen, så såriga och ömma bröstvårtor igen, precis som första veckorna med spädis. 
(null)

Nu har 3 månaders fasen lagt sig och han är mer vaken och med, vi börjar lära känna honom och börjar servett mönster. Snart börjar det bli dags att få in lite rutiner.

Johan jobbar och jobbar. Ibland känns det som on jag har en extra inneboende... 
någon vi hejar på på morgonen och som kommer hem mitt i läggning eller lagom till kvällsmaten. Vilket som är det ofta lite lätt kaos då.  Vi hinner inte riktigt prata heller. Ibland känner jag mig extremt ensam. Stressen har kommit smygandes och jag mörker att jag glömmer mycket. Huvudet är liksom inte med. Jag stoppade och vi bodde hos mammma och pappa en vecka. Johan fick åka emellan. Sen har vi sovit där lite till och från. Nu börjar stressen lägga sig lite, huvudet inte lika rörigt och livet lite lugnare. Johan börjar följa schema så han har lite mer tid hemma, sen i fredags har vi haft ganska sköna kvällar och dagar bara vi ❤️ 

(null)

Denna vecka är den riktiga höstlovsveckan. 
Johan jobbade helgen som var så i lördags kom Julia, viola ich vilmer hit och även Erica, Alma ich Astrid. Lek och bus och mammaprat.
Söndagen hade Freya dans och sen åkte vi till Victoria och fikade. 
Måndagen skulle vi träffa vänner men de hade blivit sjuka så efter lunch tog vi en promenad till min faster och fikade. 
Tisdagen kom Emma.D hit, Johan jobbade kväll så innan han åkte var han ute och letade pumpor med tjejerna (Ica maxi gömmer pumpor som ger priser om man hittar dem) Emma kom och vi åt lunch, bakade chokladbollar, gick till lekparken, gjorde trolldeg åt kvällsmat och kvällsvestyr och Emma åkte inte hem förens pappa Johan kommit hem och båda barnen sov. 
Onsdag (idag) Johan var ledig. Pumpa letande i morse medan jag plockade och fixade med lunch. Eftermiddagen kom min pappa och lillebror på fika och jag rensade blandvytterkläder och i Theas garderob. Måste börja sälja av bland tjejernas kläder nu. 

I morgon ska vi till Jennifer, Loui och Frank ❤️ alldeles för länge sedan nu. 

Nej, jag måste sova nu. Snart dags att amma igen ❤️ 
Natto natt