Onsdag 17 Maj

 
Idag jobbar jag utanför hemmets väggar.
Jag behövde lite papper utskrivna och fixade inför morgondagens redovisning i skolan. Samt papper till försäkringskassan. så jag åkte upp till Johan på ontoret strax innan lunch. Skönt och sitta här och bara koncentrera sig på att skriva klart detta jävla arbetet och slippa tänka på disken, tvätten eller att packa inför resan. 
 
Har kommit långt på afrbetet så lite små fix så kan vi sen lägga det bakom oss. skönt! siktar på att skicka in det ikväll, så kan förmiddagen läggas på att göra klart det sista på det andra arbetet i samma kurs som jag redan redovisat men inte skickat in det skriftliga. och fredagen och måndagen på att sltföra det sista i de andra kursena. Tisdag då åker vi, äntligen!
 
Idag gick vi också in i v 27 (26+0) 65% av graviditetn gjorda. Jag har börjat få ett mönster i hur lillebror rör sig, vakenperioder och dyl, så skönt att veta när jag ska vara extra uppmärksam. 
igår som sagt städade jag köket, vek en tvätt, hängde en ny tvätt och slog igång yttligare en tvätt, plockade och fixade i vardagsrummet och torkade av alla ytor, hämtade hem tjejerna och gick och lånade gräsklipparen av grannen och hann klippa både framsida och baksida innan Johan kom hem. känns skönt att ha de gjort och att vi var ute och lekte hela eftermiddagen fram till middagen kl 18... särskilt med tanke på att vädret idag endast varit regn.Vi får muta in tjejerna efter förskolan. De älskar att vara ute. 
Idag blir det en eftermiddag inne och jag tänkte vi skulle försöka städa deras rum, jag ska även snabbtvätta de nyinköpta kläderna vi ska packa till grekland och göra ordentliga listor på vad vi behöver ha med, vad som ska vara i vilken väska osv, så vi inte missar något. 
 
Äntligen -peppar,peppar- så börjar min hud återgå till sitt normala. finnar, orenheter och allt det rödflammiga har börjat lagt sig.
 
fräknarna är på plats och tyder på att jag iaf varit ute lite.
 
Nu ska jag packa ihop och hoppa in en snabbis på marieberg och se om en klänning till Thea finns på H&M, den försvann ifrån hemsidan innan jag hann beställa den. 
sen ska jag även kika på en tankini till freya och en badräkt till Thea.