måndag 15 Maj sista veckan

 
Sista veckan innan jag förhoppningsvis är klar med allt skolarbete och kan släppa detta och bara njuta av vår solsemester och sen komma hem och bara få vara med tjejerna en månad innan Johan kliver av på semester, sen får vi ca 4 veckor ihop och då vi ska hinna rotera typ alla rum, fixa fram ännu ett rum, göra lite små semestrar tex så planerar vi en dygnskryssning till åland, ett besök på skarasommarland och ett besök på kolmården.

Det blir säkert fler saker som ännu inte pratats om. Det mesta beror ju på hur vädret är och hur jag mår, håller foglossningen i sig och jag fortsätter att bli gigantisk, kombinerat med att det skulle bli någon rekordsommar när det kommer till värme så känns ingenting särskilt lockande.

I fredags vägde jag in mig på samma vikt jag haft när jag kommit in på förlossningen de två tidigare gångerna. och nu har vi 100 dagar kvar. Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Sen tyder ju allt på att lillebror förmodligen inte ligger kvar tiden ut. men man kan ju aldrig veta.
 
Efter alla extra ultraljud, kollen av tappen och i torsdags när 4 st st-läkare hade mig och lillebror som en station under deras slutprov så är lillebror 2-3 veckor för lång och välutvecklad, han ligger med huvudet neråt och kommer med största sannolikhet inte flytta sig då jag har ett stort bäcken och bebisar hellre ligger trångt med kroppen än med huvudet och tydligen finns det mycket plats att röra på huvudet i mitt bäcken. Han ligger dessutom och buffar på tappen. just nu är det ingen fara då han inte har så mycket vikt att komma med men när han börjar lägga på sig så kan det gå fort innan tappen blir påverkad. Så himla roligt att få vara med om dessa studier och lyssna på hur mycket kunskap de har. Hon som mätte och kollade min tapp (studie för att se om man på tappen kan se och förutspå om bebisen kommer födas för tidigt,alltså innan v 37+)
kunde genom att bara se tappen och bäckenet via ett vaginalt ultraljud säga att jag haft ganska snabba och relativt lätta förlossningar tidigare, och det stämmer ju mer än riktigt.
 
Jag är inte ensam om att vänta och längta.
Längtar ihjäl mig efter lillebror men kanske mest efter förlossningen. Jag har ju älskat mina två tidigare förlossningar och är det något jag verkligen kommer känna mig ledsen över är det att jag efter denna inte kommer få uppleva det igen. Men också själva tanken på att ha en nyfödd liten spädis hemma. hjärtat sprängs av längtan efter någon jag inte ens träffat än.

I helgen har vi haft fixar dagar. Inte hemma även om det också skulle behövas. utan i lördags var vi i min mormors sommarstuga, krattade löv och tog bort "vintern", i söndags hade vi fixardag ute hos hästarna där tjejerna rider. Thea älskar ju att vara där och hästarna framför allt. När vi städat klart skulle det hållas en hopptävling, men den började då tjejerna behöver lunch så vi hade planerat att åka till mina föräldrar i mullhyttan och äta lunch där, Men Thea hörde såklart att någon sagt hoppa med hästar, hon marcherade iväg barskt, jag frågade vart hon var på väg
- Fåga Natlie.
- vad ska du fråga Nathalie?
- ja hoppa hästen.
- Om du ska hoppa hästen?
- ja, vem hästen min.
- vilken häst du ska hoppa med?
- ja, ja fåga Natlie, hoppa hästen.
 
 


Hon var visst väldigt inställd på att hon skulle få vara med på hopptävlingen, om hon bara frågade Nathalie. Och hon räds inget den lilla, utan rakt fram och frågade, hon fick till svar att ville hon och hon fick för mamma och pappa så fick hon hoppa... herre gud. jag fick avstyra med att vi skulle öva några ggr innan och göra det en annan dag. Ingen bra kombo med trött hungrig snart 2 åring på en hoppande häst rygg för första gången.

Hon fyller ju 2 år om 10 dagar, då är vi på samos, så kalaset kommer vara i helgen. hon kommer få ett stall till sina schleich hästar, med paddock och några extra hästar och ryttare, samt en tvättstation för hästar och en hinderbana med hopphinder.

kommer bli bra, de där hästarna leker hon ju med helatiden.

Nu måste jag fortsätta med skolarbeten så jag blir klar innan vi åker. och snart dags att hämta tjejerna också.
 
De kramas och leker, bråkar och tjaffsar. Men dessa två. Mitt hjärta fylls av kärlek till dem.