Helgen

Vilken underbar helg. Det har varit snålt med inlägg här, jag är ju en periodare, och det vet ni ju vid det här laget, ni som varit med ett tag ❤️, så jag ger igen med några täta inlägg nu. 


I fredags efter förskolan lekte vi i trädgården, tills Johan kom hem och vi snabb städade lite på altanen, plötsligt stod  Luna och Jeanette i dörren, de ville bara säga hej, tjejerna lekte i trädgården och sen kom våra inbjudna gäster, Emma, Andreas och Tyra, vi tvingade Jeanette, Luna och Anders att bli kvar på middag och så köpte vi pizza istället för att laga något. Vi invigde altanen för första gången i år. Och alla barnen fick plats vid eget bord. 

Måste ta tag och tvätta all överdrag till  dynorna! 

Strax efter 20, bestämde Freya att hon ville sova, thea vägrade däremot och vänner gick hem. Tjejerna somnade på studs och även två trötta föräldrar kröp till sängs tidigt. Plötsligt slår det oss (Johan) att CI har förlovningsdag. 6 år sedan vi förlovade oss i Riga. ❤️

Lördagen var vi ute, påklädda och klara redan kl 9. Johan och Anders började åka med släp till tippen, vi städade bort skit från trädgården, äntligen börjar trödgorden bli anpassad. Sandlåda, gung/lekställning, lekstuga och studsmatta. Allt kan tjejerna även klara av själva 🙌🙏 till min stora lycka! Preggot i mig jublar. Hade aldrig orkat lyfta dem uppochner i och ur gungor, upp på studsmattor, upp till rutchkanan, hålla handen m.m jag gör det såklart gärna, om vi är i lekparken eller dyl, men hemma, jag vill att de klara sig själva, nu leker de ju på i sin fantasi och i sin lek, var för sig eller ihop. Kompisgungan är en hit. Thea får ofta ligga i och Freya gungar henne mer än gärna.
Sen är vi ju med också. 

När Johan åkte fram och tillbaka till tippen så klippte jag rent hålet i häcken, det som leder ut på servitutet. Nu blir det enklare för oss att ta oss till Jeanette, Anders och Luna, men även för Luna att gå hit själv då hon inte behöver ut på någon väg. 

Efter lunch gick vi bort till Jeanette ich Anders, killarna hade börjar jobba och rensa där, en gamal uteplats skulle rivas, jag tittade på, tjejerna lekte och killarna rev och fixade. Jeanette servade med vatten, saft, solkräm och sittplatser ❤️ 

Trotts att vi var ute 9 till strax efter 16 så bröt Freya ihop och tyckte bara vi varor ute en pytte stund. Men det var dags för mat, dusch och läggning. 

Imorse vaknade thea 5.30 Och vägrade somna om, hon väckte Freya i samma veva men Johan gick dit och de somnade om ihop och jag lyckades ändå hålla Thea relativt nöjd fram till 7.
Strax efter 9 satt vi i bilen på väg till Köping och svärföräldrarna. Lite fika ich sen gick vi ut och var ute även där, tig en promenad bort och gav ett inbjudningskort till faster Pia med familj, sen varvi ute i trädgården. Johan rensade och band upp vinbärsbuskar. Vi grävde även upp lite hallonbuskar. Lunch och jag måste säga att jag imponeras av våra tjejer som börjat äta som djur!  

Bilden är iofs från lördagens middag, då serverades, ugnsbakad lax, ris, romsås och broccoli. 

Efter lunch fortsatte vi med buskar innan vi åkte hem och grävde ner de vi tagit med oss 

Så nu har vi förstorat vår svartvinbärs plantering och börjat en hallonhäck. 


Sen blev det lite filmmys innan maten och en film till efter maten innan läggning. Varvar ner lite innan nya veckan. 

Nu ska jag sova. Veckan som kommer blir tuff. Men värde det!