Utökar familjen!

Något av det vi hymlat med och särskilt häroch  på sociala medier, bland familj och vänner har det inte gått att hålla hemligt, jag blev stor ovh fick mage redan i v 10. 

Men! 

Tjejerna ska bli storasystrar till en lillebror 

Han beräknas komma i augusti och igår gick vi in i v 20. 


Graviditeten har inte varit helt okomplicerad då jag redan veckan innan plus fick extrema symtom, kräktes, huvudvärk, ont i brösten, konstant trött men ändå valde kroppen att vara hur pigg som helst mellan 3-5 på natten... 
på Freyas födelsedag 15 december när Johan var och hämtade pizzor vi beställt gick jag på toaletten och kissade på en sticka. Freya och Thea var med in och Freya ville ha "pinnen" när jag var klar. Tur det var en sån med lock! Gav henne den och hon fortsatte leka, efter 2 min bad jag att få se Stickan, inta höga förhoppningar, bim (beräknad inte mens)  var inte förens den 19:e så detta var ju 4 dagar för tidigt (bim -4 som man säger på fackspråk) 
Men jo, där var två streck, Freya frågade "det är  streck på pinnen i hålet" "det betyder stt mamma har en bebis i magen svarade jag." 

När Johan kom hem smög Freya fram och hav honom Stickan, han sken upp som en sol (ett tredje barn nu var nämligen hans idé, jag ville egentligen ha ,som om man kan välja, en sladdis.) "jaha, vad betyder detta?" Frågade han och Freya utbrister med skratt och bubbel "mamma har en bebis i magen!" Och Thea ekar efter "mamma bebis mage" 

Sen i v 7 kom första blödningen, jag fick panik! Tyckte jag kände mensvärk. I panik bokade jag ett privat ul hos en privat gynekologmottagning, fick tid i v 8 (7+0) och en lång helg innan vul följde, det bussade på n normal graviditet men hon såg en blödning, svårt att säga vad det var men den verkade inte vara knuten till graviditeten. 
V 12 började jag blöda igen en natt till lördag och på måndagen skulle vi på kub (kombinerat ultraljud och blodprov) 
Ringde till 1177 iom att toaletten var full av rött färskt blod, sköterskan  sa rakt ut att det förmodligen var ett missfall, men kopplade mig ändå till kvinnokliniken på usö, sjuksköterskan där sa samma sak, stt kroppen skulle sköta det själv och fick jag för ont eller om jag blödde så det började rinna igenom bindorna eller om jag fortfarande blödde i mitten på veckan så skulle jag ringa igen så kunde de hjälpa mig mig med en skrapning. Ett ultraljud enlig henne var ändå bara en falsk trygghet. Höll mig lugn iom att vi hade ett inbokat ultraljud på måndagen. 

Ultraljudet visade på frisk och livlig bebis, ingen blödning i livmoder, eller anslutning till livmoder eller graviditet, vi blev flyttade 5 dagae så från att vara i v 13 gick jag nästan direkt in i v 14 och kom en vecka närmare bebis ❤ 
Redan på inskrivningen fick vi erbjudande om att vara med i en studie om tillväxt vilket skulle ge oss ca 4 extra ul utöver kub och rul. Då från kub bytte vi bara undersökningsrum och fick yttligare ett ultraljud där de mätte och kollade allt extra noga...  
Blödningen verkar inte ha med bebis att göra. Blödde ändå till och från i 2-3 veckor till. 
Oron har legat nära till hands och men också lyckan. 
Lyckan över att vi än en gång lyckats bli gravida. 

Nu ska jag sova och vara glad över att familjen blir större och att allt såg bra ut hos lillebror. 50% kvar sen ses vi på utsidan ❤