God morgon sista juni

I morgon är det juli, helt konstigt vad snabbt det ändå går. 


Vi har spenderat ett dygn (onsdag till torsdag) i min mormors sommarstuga. 
Ihop med min moster och mormor. Tjejerna har varit supernöjda. 


I onsdags ringde de också från specialmödravården, de hade bollat och pratat fram och tillbaka och kommit fram till  baka. Jag har tid för ulttaljud i v v 38 för studien vi är med i och nu sa hon att de ändrar tiden till en morgontid istället för eftermiddag, de tror ju också att chansen att han kommer tidigare är stor och gör han det kommer han ligga kring samma vikt som tjejerna gjort. Har han inte kommit när det är dags för  ultraljudet i v 38 så efter ultraljudet beroende på om han följer samma tillväxt som nu gör de en bedömning för igångsättning. Så nu harvi tid för det. Han beräknas med denna tillböxt ligga på över 4000g i v 38+ och närmare 5 kg om han  stannar tiden ut. 

Finns inget prat om att ev gå över iaf 😂🙈 


I onsdags gick vi in i v33 (32+) och jag kan inte för allt i världen fundera på om lillebror egentligen blev till en månad tidigare. 

Enligt sista mens borde ju lillebror komma kring månadsskiftet augusti/september och redan första ultraljudet flyttade de oss till 22 augusti (5dagar) efter en massa ommättningar för att bm alltid fick för stora mått och det kunde ju inte stämma. 

Sen efter det har vi ju gjort typ 6 ultraljud och alla mått som tagits har på skärmen visat att han är ca 3 veckor före vilket med de 5 dagarna de redan flyttat mig borde bli ca 4 veckor och 4 veckor (28 dagar) är exakt vad en cykel för mig är. 

Lillebror blev ju till på 2 månader så det finns ju inte mycket att spela på, iom att jag hade p-stav innan och den togs ut så går ju inte första blödningen att lita på då den inte är pga obefruktst ägg eller efter ägglossning. Men ändå tyckte ju jag, ni dom känner mig vet ju hur mycket vi gått in för att få våra barn och vad jag testat med både ägglossningsstickor och gravtester, så redan i november tyckte jag att jag på första försöket fick ett svagt svagt streck på gravtesten... Johan trodde önsketänkande och efter ca en vecka med svaga svaga streck kom en blödning... 

Jag har behandlat detta som en kemiskgraviditet, det är när ägget blir befruktat och ev att det fäster men sitter dåligt eller börjar inte dela sig som det ska så det åker ut och blir en försenad mens, oftast ingen märker men är man testoman (som jag) kan under denna period få utslag på gravtest.... 

Men nu börjar jag fundera på om det verkligen inte jan vara så att det verkligen blev en lillebror redan i november. 
Den uppskattade vikten och de andra måtten visar ju att skulle han vara en månad äldre skulle han bara ligga lite över kurvan och då också stämma bättre överens med tjejernas vikt och mått... 

Detta skulle iaf betyda att han borde vara klar i början på augusti... men men... han kommer ju när han kommer och det enda vi önskar är att han är färdig, mår bra och är frisk ❤️