Specialmödravården och mvc

I måndags var vi till mvc och då pratade vi om möjligheten till att vi ev är fel beräknade med lillebror.

I tidigare inlägg kan ni läsa om mina spekulationer och funderingar efter senaste ultraljudet på specialmödravården.
Så hos barnmorskan i måndags tog jag upp dessa funderingar. Hon kikade på min journal från specialmödravården, mätningarnar och den uppskattade vikten och även hennes reaktion var "oj, ja han är ju verkligen... stor."
Jag förklarade att vi ev haft en kemiskgraviditet innan plusset med lillebror och alla teorier jag haft, som vi ändå pratat om alla andra besök också såklart men aldrig som en helhet.  Efter att vi gått igenom alla mina teorier så hm:ar hon lite, tar upp ett nytt fönster på datorn och gör en ny kurva, en ny kurva med allt vi jade facit på nu, och sen säger hon "ja, han stämmer mycket mer in på en kurva för denna vecka. Ditt SF-mått (mått på magen) och hans uppskattade vikt och mått ligger fortfarande lite lite högt men då följer han tjejernas kurvor från deras graviditer bättre." 
Sen mätte vi SF måttet igen och då sa hon igen "japp och detta mått stämmer också med ditt beräknade bf."
De gör ingen korrigering på bf iom att specialmödravården redan har en tid för igångsättning som är 10 dagar efter "mitt" bf och 14 dagar före deras bf... 

Men det var ändå skönt att varken specialmödravården eller mvc har varit avvisande utan verkligen tittat upp all fakta och sagt att det verkligen kan stämma. 

Nog om det, antingen är han beräknad 30/7 eller 22/8 


Jaha, igår var vi på holmen och i Stadsparken hela dagen men ett avbrott för  lunch på stan. 

Min faster var med hela dagen också ❤️

Idag är vi i Mullhyttan hos mamma och pappa, även moster och Hampus kom ut en sväng... 


Vi ska ha med mamma hem då jag bokade en kryssning igår som vi ska på imorgon, dygns kryss med Viking. 

Jag,mamma och tjejerna ❤️