Fredag

Kl är 3 och jag har varit vaken 1 h, även lillebror är vaken... och knuffar och buffar runt. 


Idag var vi och badade. Vårt badhus har ju ganska stort utebad i anslutning till innebadet. 

Efter att ha fixat hemma, bla ett stopp i avloppet som Johan fick fixa i källaren och jag fixade med tvätt som inte vikts och sorterats under veckan så tog vi lunch på freschfood innan vi klev in på badet.

ungefär samtidigt kom Petra och Juno hit med husvagnen på väg från skara, så Johan hjälpte till att installera dem och husvagnen hemma hos oss innan de anslöt på badet. Jag hade ju även Emil och Hampus med. 

Vi började inomhus innan Johan, Petra och Juno kom, efter ombyte och dusch,
släpar jag på hela stora kassen med filtar och dyl som vi ska ha ute, tjejerna går in till barnbassängen med mig i släptåg och de springer rakt ner för trappen och i vattnet båda två, 80 cm djupt så jag hinner se hur fötterna försvinner på Thea (hon är visserligen typ 95 cm men bottnar ju inte om huvudet ska vara över ytan) jag släpper allt och springer fram, Freya har dragit upp henne men släppt igen (hon hann vara under vattnet typ 5 sekunder) jag får upp henne, tittar på henne, hon ler med hela ansiktet och säger "ja hoppa mamma, de gick bra." Jag talar om att hon bottnar ju inte och kan inte simma utan armringar och att hon måste ha på sig dem. Hon tar sig upp för trappen och sen tar satts och hoppar från kanten rakt ner i vattnet igen, utan ringar, jag stod ju precis bredvid och fiskar upp henne igen., hon skrattar igen... denna gång bär jag upp henne och sätter på armringar på båda tjejerna innan vi fortsätter bada...  

 När Johan, Petra och Juno kommer går vi ut.  Badar ute tills det blir lite molnigt, går in igen, och efter en stund inne hoppar Freya från en flytmadrass rakt in i johan, deras huvuden krockar och Freya biter sig i kinden... när de kommer till kanten där jag satt så spottar Freya ut en flisa av en tand, hon har bitit/slagit ut en flisa av en framtand i nedre käken... som tur var var smällen inte så hård och hon var mer rädd än hade ont. Men det gick över fort. Inget löst. Ringde tandläkaren men skulle återkomma på måndag. Fick hon ont skulle vi kontakta jouren under helgen. Sicken otur.
Men vi fortsatte bada och höll inte på att få med tjejerna hem. 

Men hem kom vi, startade grillen, fram med rosé't (alkoholfri päroncider för mig) Thea somnade i mitt knä typ mitt i maten, hon, Freya och Juno hade ätit upp men lilla stjärnan så trött hon var... 
de andra två var uppe lire längre men även Freya var ju såklart supertrött.. strax efter 20 ka Johan henne och hon somnade fort. 
Imorgon blir det frukost och picknick fix, hoppas på fint väder för då drar vi ner allihopa till hargebaden, visar faster och kusin hur campingen där ser ut, badar och är hela dagen, är planen...  

Tog inte ens några kort idag 😩 missade till och med telefonen så den låg kvar i bilen. Gravidhjärna! Men i morgon! 

Ni får annan bild på tjejerna när de badar 

Skriv inläggstext