Gott nytt år

välkomnar 2017. I år kommer vi överraska på flera sätt, nyheter kommer flöda projekt kommer starta, projekt ska bli klara. Av de jag kan berätta är typ att jag kommer ha kompletterar mitt gymnasie så mycket det går, har ju redan ett fullständigt betyg från gymnasiet men behövde komplettera för att öka chanserna att komma in på universitet. 


Orkar inte skriva allt 2016 bjöd på men detta år fyllde Thea 1 år och Freya 3 år. 
Freya slutade med nappen och jag kan nog våga säga att hon är blöjfri. Vi startade på riktigt pott/toa träningen när vi gick på jullov 22 december, sedan dess har hon bara haft blöja på nötterna, på julafton och en gång när mamma och pappa var till affären. Men de ggr använde hon inte blöjan utan sa till och gick ändå på toaletten/pottan. Det har skett 3 "olyckor" och alla har innehållit bajs, hon har nog svårt att kontrollera det men även det har blivit bättre och alla tillfällen och ggr idag har hon varit på pottan. 
Vår stora tjej. Även Thea är intresserad av toaletten och pottan och var och varanna dag vill även hon prova och någon gång i veckan lyckas det komma lite kiss på rätt ställe. 

Vi ser framåt! I maj under Theas och min födelsedag åker vi med mina föräldrar till Samos och bor på all inclusive med Bamseklubb. Tjejerna är redan taggade. 

Vi hörs om några dagar 💋

Glömde ju skriva några löften. Så nu uppdaterar jag er igen: 

1. Mindre mobil tid hemma
2. Äta mer vegetariskt och när jag äter kött äta svenskt och från närområden Och äta mer grönsaker.
3. Bli bättre på att sortera och kompostera 
4. Röra mer på mig. Träna. 
5. Dra ner drastiskt på socker och annat
 skit.

Har ni några löften?