Måndag

Idag har vi vår första riktiga dag hemma, herregud så stressande det var... 


Jag skrev ju igår att vi hittat lite Karl-Johan svampar i skogen när vi var på promenad. 

När de var rensade och delade så ville Johan och min pappa iväg till ett ställe där vi för några år sedan hittade ganska mycket Karl-Johan, de tog med Emil och Hampus och tog faktisk bilen bort 😂 vilket i efterhand var snart... 
hem kom de med detta 


Så vi hade att göra hela eftermiddagen... 

rensa, dels och förvälla... fick med mig  1/3 hem och det blev typ 10 påsar med förvälls svamp som hamnade rakt ner i frysen... 

Just nu äter jag inte svamp då båda tjejerna reagerade på svamp när jag ammade och eftersom V och jag haft en tyngre start med amningen så vill jag inte sabba något... men framåt jul när hans mage är mer van och han kanske börjar smaka lite mat/gröt då kan jag kanske få njuta lite av svamp även jag... 
vi åkte hem sent så tjejerna hann inte duscha hemma utan Thea somnade i bilen hem, hon var trött och seg sen innan vaknat tidig och hade lite symtom som gjorde att vi trodde hon blivit sjuk, men hon var nog bara trött och i ofas. Freya somnade nästan på sekunden när vi la henne. 

Jag var vaken till bortåt 23 för att Vincent skulle få sitt sista mål innan jag somnade, men som vanligt på nätterna så blir hans mage orolig, han är nervsjukdom och vill äta mer... bortåt 00.30 kunde jag äntligen somna för att vak s av orolig (hungrig?) bebis vid 2.15 typ... vaken till typ 4, han verkar lugnast om han får diva i vår säng och jag vill ju inte det, jag (vi) sover inge vidare då och jag vill ändå låta thea få komma in sista timmarna innan vi går upp de nätter hon vaknar... men jan i te ha den propellern bredvid Vincent i sängen... 

Johan var snäll och lät mig dova och kom in och väckte mig strax innan 8... 
herregud, tjejerna skulle hinns duscha, jag behövde duscha, klä mig och på med ansikte, klä ungar och lillebror amma lillebror, borsta håret på tjejerna... 
vad hann vi?! Typ inget. 

Ammade lillebror och Johan fick slänga tjejerna i duschen precis innan han åkte, tvättade deras hår och la fram handdukar så de ku de ta sig ut själva, ammade lillebror igen, torkade hår och kroppar, på med trosor på båd tjejerna (Thea slutade ju med blöjan i fredags) ta fram kläder, de åt frukost medan jag borstade deras hår, på med kläderna, klä lillebror, sätta honom i babyskyddet, på med skorna på tjejerna ich sen iväg... 9.10 så typ 20 min sena 🙈 hatar att vara sen! 

Nu är vi hemma isf och jag fick duscha nu. 
Vi har ammat lite mer och Vincent sover just nu. Jag åt frukost nu typ 10.40 🙈 

Nu ska jag ner med tvätten, klä på mig ordentligt och se om jag hinner plocka och städa lite innan jag ska hämta tjejerna igen, kanske Jonna bajs något då vi får besök nu på eftermiddagen ❤️ 

Återkommer med uppdatering om det 

Han har hunnit bli 3 veckor nu ❤️ 

Imorgon är det tid på bvc igen och jag hoppas för allt i världen att han fortsatt uppåt 🙏