Fredag

Nu är det fredag igen, vi är på väg till Köping och svärmor nu, nästa vecka är det begravning för svärfar. Tungt och jobbigt. 

Tjejerna får nog ha mörkmarinblå klänningar. Jag funderar på en pennkjol och en vit/svart ärmlös blus med en svart tröja över.  Kan kännas ytligt att skriva om kläder men jag orkar inte skriva eller prata om det utan der får bli ytligt. 

Igår var det ridskolestart för tjejerna. Så glada de var. Och de fick inviga sina nya ridbyxor och ridhjälmar. Som de saknat hästarna! 
Pratade lite med Natalie dom har ridskolan ich iom att vi missat två ggr kunde vi få komma ut en helg och låna två hästar och fixa med självs och ta ut på en "promenad"... så mysigt... mamma och jag har pratat om att börja rida nu till våren, så man för lite grundkunskaper om tjejerna nu kommer fortsätta med hästarna. Natalie har även kurser för vuxna, så det passar ju oss. 

Igår hade vi hembesök av bvc, vår nya (endast träffat henne 1-2 ggr med tjejerna) men ordinarie barnmorska var (äntligen) tillbaka... jag var så orolig eftersom Vincent ändå inte gått upp så bra och under helgen med bröllop och allt föll vi liksom ur rekommendationen att amma varannan timme och ge tillägg utan det blev mer fri amning och så pumpade vi om han behövde mer... nätterna ställde vi på 4 h och så fortsatte vi denna vecka också... 
hon frågade vanliga frågor och jag sa som det var, att jag kände mig överkörd och misstrodd både med att han omöjligt kan vara förtidigt född och att det känns att de kört över mig gällande amningen så jag känner mig sjukt osäker på om jag typ skadar honom genom att hålla fast vid att vilja ha en fungerande amning, utan det har känts som om jag borde ge upp och bara ge ersättning på flaska... 

Hon tyckte det var hål i huvudet att de gav honom ersättning redan på förlossningen och att det var ju självklart att han var mätt och stinn när han fick så mycket var 3:e timme, hon tyckte också att eftersom jag ändå varit tydlig med att jsg ville amma och eftersom de ändå stack honom för sockret oavsett kunde de gjort det efter amning och sen ge tillägg vid behov... så hon förstod och tyckte det varit bra att jag ändå orkar stå på mig trotts motstånd och allt i övrigt som hänt. 

Vi vägde och lillebror hade på 6 dagar ökat 300g 🙌🙏✌️🍉🍉 hon bara skrattade sen sa hon "konstigt att man inte bara kan lita på mammans magkänsla, det här har ni gjort superbra på egenhand, fortsätt nu på erat sätt." 
Så skönt att ändå få en siffra och en ordentlig OK stämpel på att vi gör rätt när vi gör som vi vill. Även hon sa att både bb och barnmorskorna efter borde gått mer på hur 
Han var och såg ut än något protokoll efter att han var född i v 36. Jaja nu kan vi släppa det. Jag och V har en bit kvar... vi ska fasa ut tillägget och få till en bra helamning och sen även fasa ut bröstnapparna men vi tar det steg för steg... 

Tjejerna har vuxit som ogräs denna sommar. Helt galet. Freya har klättrat upp på 110/116 mer en ren 110. Thea klättrade från 86/92 till 98/104 mer en ren 98 iof men ändå, kläder direkt från Freyas garderob rakt in i Theas... och nytt birde inhandlas till Freya... men det är såååå svårt... jag vill ju även köpa till Thea så de kan matcha, älskar att syskonmatcha ju 😍 men kanske får hålla mig!