Onsdag och påsklov

Även om det är påsklov så är jag inte "ledig", jag har inga lektioner men ändå arbeten som ska in. 

Mamma är ledig denna vecka och för ca 2 veckor sedan gick min pappa i pension så de ville låna barnen en natt ute i stugan nu under påsklovet. Tanken var en natt, men igår skulle vi ut till stugan efter vi hämtar tjejerna på förskolan, och laga någon läcka med vattnet så de kunde slå igång det igen.  Och barnen ville inte följa med hem, vi hade  ju pratat och förberett att de skulle sova där en annan natt men de ville stanna igår, de var så övertagande på att gå och lägga sig ihop med mormor och läsa och sova i soffan att de bara skrattade... Thea tyckte iofs det var lite konstigt att vi inte skulle vara kvar men drogs ändå med i Freyas entusiasm och ville ju inte vara sämre. 

Men herregud så jag saknar dem! De har inte ens tid att prata med mig när jag ringer, de skrattar och stojar i bakgrunden men har inte tid. 

Jag är ju också extra hormonell och lillebror sparkar på i magen och jag vill egentligen bara hämta hem mina tjejer, men även om de är hemma vill de inte sitta och mysa och trösta sin hormonella mamma, vilket jag förstår. De har roligt och mår bra och får lite extra kärlek av mormor och morfar och jag får plugga. 
Men idag tog jag en paus, har kollat ikapp på hjärndöd-tv, jag tvättar tjejernas sängkläder och har rensat ur deras garderober. Funderar på om jag måste städa i ordning i tjejernas rum också, skulle behöva inventera även min garderob. Stad ur och se vad jag behöver för magen och sommaren. 
Om 40 dagar åker vi till Samos och vi måste ha kläder till det, både jag och barnen, samt skor! 

Herre Gud, nu blev jag stressad.