30 januari lördag

Jobbhelg, men vi har ju varit sjuka i veckan, började med Thea förra helgen, feber och snorig. Sen fick jag ont i halsen, blev hes, feber och täpt och snorig. 
Sen började Johan rossla, få ont o halsen och i kroppen. 
Freya höll sig pigg och kry, hon är väl härdad då hon utsätts för alla dagisbakterier. 
Så hon har varit på förskolan hela veckan. 
Men i onsdags ville hon plötsligt sova lunch igen, sen även i torsdags och då var hon lite varm och hängig och snorig, båda tjejerna vaknade i omgångar hela torsdag till fredag natt, feberdrömmar, matdrömmae, varma och kalla. 
Kände mig ändå på bättringsvägen och kände  mig betydligt piggare än tidigare dagar... Åkte till jobbet men efter ett par timmar dunkade huvudet, golvet snurrade, rösten svajade och jag kunde knappt svara på de enklastes frågorna utan att tänka typ 100 ggr... 
Så tackade för mig och åkte hem. 

Tjejerna somnade runt 18 även dem påtagligt påverkade av förkylning. 
Johan 19.30 och jag 20.30... 
Hela veckan har vi sonat innan 21. 




Är livrädd att vi inte ska vara friska nästa helg då vi ska till Stockholm. 
Men det borde väl vända snart?