27 februari lördag

Det blev ingen kaosnatt i tisdags. 
Visst sov de lite oroligt, men ungen behövde sövas om, ingen vaknade och ville vara vaken, de väckte inte varandra. 

Så jag älskar dem, alla 3. 
I onsdags städade jag och freya hela huset, vi dammsög och skurade golven. 
Torkade av alla bord, skurade alla barnstolar, böt sängkläder och hängde upp nya handdukar.

På torsdagen klädde jag på tjejerna och skulle gå till Ica och tanken var att vi skulle stanna i lekparken på vägen hem. 
Freya ville gå och inte åka i vagnen, vilket hon såklart fick. 
Men så kom vi till parken, hon tittade sig omkring, vände på klacken och stövlade direkt bort mot lekparken och sen vägrade hon lämna den. 
Kl var typ 9 när vi kom dit, strax innan 10 kom en förskola dit och Freya hann lära sig av de större barnen både hur man rullar ner för kullen och åker rutchkana på magen med huvudet före. 
Thea gav upp efter 15 min i lekparken och tog en förmiddagsvila på 1 h, vilket var skönt då kunde jag ju vara med Freya lite mer. 
Tänkte vid 10.30 när förskolan skulle röra sig tillbaka för att ära lunch att jag kunde lura med mig Freya också, men inte... Två tjejer hade ju precis visst hur man klättrade upp i nätet på lekställningen och hur man kunde hoppa emellan nätet högst upp och ner på marken, så det ville Freya öva på 🙈 
11.10 fick jag lyfta Freya ur lekparken och parken, tvinga ner henne i vagnen och sen med två gråtande hysteriska barn gå det snabbaste jag kunde hem. 

Ingen var glad. 
När vi väl kom hem blev Thea glad igen, Freya var jätte arg och ledsen, ville ingenting, gav henne efter en stund en flaska och på 2 min sov hon. Helt slut stackarn. 

På kvällen sen kom mina föräldrar och lillebror, mamma och lillebror sov över och vid 5 lämnade jag över Thea till dem som sov i vardagsrummet så Freya och jag kunde sova till 7,40. Guld värt! 
Mamma tyckte också det var mysigt att först få sova (Thea somnar tydligen om ihop med henne) 1.20 h sen få mysa och leka med bara Thea. 
Fredag och det var jobbdag. 
Kl 12 började jag och var hemma 20.45. 
Idag började jag 8 och var hemma 17.30. 
Nu ska jag slänga mig i duschen och sen njuta av ett glas rött och lite ost ihop med världens finaste make.