13 augusti lördag

Så igår började jag. I torsdags kväll åkte jag hem ifrån stugan. Var hemma vid 21. Plockade fram och iordning. Tog en lång dusch och "fräschade", rakade benen och dyl. La mig i en tom säng i ett tomt hus.
Vaknade upp ensam, kokade kaffe, tittade på Nyhetsmorgon och njöt.

Jag började kl 8.30. Nu är jag supertaggad för denna termin.
Kommer att plugga
Svenska, engelska, matte, naturkunskap och religion.
Tror allt är ifrån sista året på gymnasiet. Usch så man ångrar nu att jag struntade i skolan och levde i mitt destruktiva förhållande där vi gjorde slut och bråkade oftare än det var bra och vi var ihop.

Men! Nu är jag iaf väldigt taggad, och tycker det är skönt att få ett år på mig att komma in i pluggandet igen, herregud! 10 år sedan jag började min sista hösttermin i skolan.

Schemat är okej.
Måndag 12-15
Tisdag 12-16
Onsdag 11-15
Torsdag 8-10.30 och 12-15
Fredag 8-10 och 12-14

Typ, sen är det ju självklart självstudier. Så jag som kommer plugga 100% det räknar de som heltid alltså 8h/dag.

Skönt är att jag kan lämna tjejerna
Kl 9 måndag, tisdag och onsdag.
Och sen 7.30 på torsdag och fredag och förhoppningsvis kommer vi kunna hämta dem 15.
Eftersom jag börjar sent måndag-onsdag och har stora hål torsdag-fredag så hoppas jag kunna plugga det jag ska då och slippa så mycket kvällar och helger som möjligt.

Lite av min ångest inför hösten har släppt nu. Nu är jag ner taggad. Nu är det bara tjejernas inskolning på nya föris/dagis som ska klaffa och falla på plats, samt transport för mig för att smidigt kunna lämna/hämta tjejerna och själv ta mig till skolan.