Söndag 27 september

Påväg hem! 

Vi lämnade Malmö strax efter 8 i morse. 
En supertrevlig helg.  
Vi lämnade hemmet i fredags strax efter 13. 
Freya hade varit på dagis fram till 11.30 och sen gick vi hem och lekte och packade så vi kunde komma i väg smidigt. 
Vi behövde stanna längs vägen då Johan hade lite jobb att göra, så vi stannade på Mc Donalds i Motala. Freya lekte i lekparken både ute och inne och Thea fick sträcka på kroppen, inte ett ljud från någon av dem så här långt. 
Freya hade iofs somnat i samma sekund vi lämnade Kumla, för sin vanliga lunchsovning, blev bara ca 1 h så vi tänkte att nu är det kört! 

Efter Motala 

Freya tittade på "big hero 6" och "Lilo&Stich" på paddan. 
Tanken var ett till stopp efter jönköping men Thea sov och Freya var hur lugn som helst så vi tänkte att vi kör på, Freya blev lite gnällig och då passerar vi precis Hyllinge... Så inte alls långt kvar, vi avleder och på typ nolltid var vi framme... Freya helt i extas av parkeringshus, och att åka hiss... 
Vi fick rum på 16:onde våningen, sjukt högt för en höjdrädd. 
Och hissen är ju helt i glas utåt! 😳 
På rummet hade vi badkar så jag och tjejerna tog oss ett bad, Freya älskar ju att bada, så att badkar var en hit var ju inte helt oväntat. 
Johan sprang ner och köpte oss varsin mixtallrik från ert gatukök ned nötkebab, kycklingkebab och falafel med pommesoch  sås, Malmö kan ha den bästa snabbmaten ever! 
Bäddade ner oss, dubbelsäng till oss, utbäddad bäddsoffa till tjejerna, Freya fick den själv så fick Thea sova i vagnen. 
Thea somnade i famnen efter ny blöja och pyjamas, helt utan ansträngning, vi släckte och slog igång freyas ljudbok som ett försök, 10 min och så sov även hon, helt utan några problem. 


Vi vaknade runt 7, klädde på oss och gick ner till frukosten. 

Sen upp igen till rummet, göra oss i ordning och iväg. 
Vi skulle träffa två mammor och deras barn från en mammagrupp jag är med i på Facebook. Hur häftigt är inte det? 
Hur socialamedier kan sammanföra folk! 

Vi gick med i samma mammagrupp när jag väntade Freya och har pratar flera ggr i veckan senaste 2 åren men aldrig träffats, vi är ca 30 st mammor i gruppen, utspridda i hela landet från Malmö (och kanske ännu längre söder ut?) upp till typ Piteå. De flesta i typ Stockholm och Göteborgstrakten iofs. 
3 av de mammorna i denna grupp är också med i en annan mamma grupp för bebisar födda samtidigt som Thea, så vi har verkligen följts åt. 

Nu var det Sanna och dottern Livia och Gabriella med dottern Tilde och storebror Melvin, vi skulle träffa i Malmö. 

Vissa finner varandra direkt 💕


Vi lunchade efter lek i lekparken och innan vi fick barnen att somna i vagnarna. 
Jag är så imponerad över hur duktiga barnen varit! Bara anpassat sig. 
Livia ska också bli storasyster och fick öva lite på Thea, oj så stolt hon var. 

Jag pratade mest så fick inte så mycket bilder 😣 och än trevligare blev det ju när Gabriella kom så jag hann inte med att få så mycket kort på alla barnen. 

Efter barnen somnat och vi skilts åt, gick Johan, jag och barnen tillbaka till hotellet, och självklart vaknar Freya så fort vi kommit in på rummet, då har hon bara sovit 30 min lunch. 
Kaos tänker vi som bokat middag ihop med Johans mamma, mormor, bror och brorsdotter för att fira mormor Inez som fyllde 90 år i fredags. 
Vi gick till en restaurang som heter Mando som är kända för en fantastisk plankstek...


Under lökringarna ligger planksteken, och den serverades med pommes (om man inte bad om mos) sjukt gott och så vällagad 😍 
Johans bror och jag som inte vill ha så välstekt kött och alltid beställer mer blodiga bitar (vilket vi sällan får) var överlyckliga. 
Freya fick en hamburgare och även Tyra stack ut lite med en entrecote 😍 
Ångrar lite att hag inte tog en sån, den såg fantastisk ut! 


På bilden saknas "bara" jag och Thea från fulltaligt antal personer vid middagen 💕

Freya skötte sig jätte bra fast hon var lite gnällig och rastlös, vilket ju inte var konstigt eftersom hon bara sovit 30 min.
Men både farmor Anki och mormor Inez fick både puss, kram och freyas nya, släng pussar, när vi sa hejdå.

Efter middagen gick vi tillbaka till hotellet. Freya och jag badade, sen tittade vi lite på monsters inc som gick på tv, innan Thea somnade i Johans famn, vi släckte och slog igång freyas ljudbok och efter 15 min sov även hon. 
Vi tittade på spring innan vi släckte lampan 21.30. Tidigt även för småbarnsföräldrar, men det visade sig vara bra, då Thea vaknade 5.20 och väckte Freya 5.30. Så vid 7.10 var vi nere vid frukosten. 
Och nu är vi alltså på väg hem. 

Blev en novell detta men så kan det gå!  

Båda barnen sover sen typ 1 1/2 h tillbaka och vi har kanske 30 min kvar till Jönköping så det blir ett stopp där och lite lunch. 

Freya var så otroligt fascinerad av höjden och fönstret! Hennes favoritplats. ❤️