Söndag 18 oktober


Som ni ser har jag startat flera inlägg och sparat när annat kommit emellan. Ungefär dubbelt så många har inte blivit sparade utan har försvunnit. 
Men men. 

Thea hade ju en jobbig vecka förra veckan. Denna vecka har varit bättre. Nu har vi kunnat lagt henne utan för mycket stök och bråk. Som vanligt ugen. Freya har däremot haft det lite kämpigare. Vaknat mellan 5-6 på morgonen istället för 6-7. Och läggningen har tagit 30-45 min istället för 10-15, hon har alltså somnat mellan 20-21 istället för mellan 19-20. 
Lite trotsigare än vanligt förmodligen pga av att hon varit trött och inte helt 100. 
I torsdags vaknade hon kl 5 och hade somnat strax efter 21 kvällen innan. 
Var super grinig innan frukost och piggade sedan på sig, när hag frågade om vi skulle gå till dagis (förskolan) så utbrast hon "JAAAA!" Och hämtade sina skor. Så vi klädde oss och gick iväg. 
Jag och Thea skulle åka iväg till Victoria och fika. Men vi ställde in pga av den dåliga sömnen och att jag vaknat med så sjukt ont i halsen och täppt näsa. Även Thea började rossla och snora. 
1 h efter att vi lämnat på dagis ringer de och säger att Freya blir ledsen för allt. Allt går emot henne. Så vi går ich hämtar hem henne igen. Vår stora tjej 💕 hon är helt över trött och bara gråter och skriker. Får bära henne hela vägen hem och hon sparkar och blir lelös så man tror att man ska tappa henne vilken sekund som helst. Och skjuta vagnen framför mig. Tur det är ca 5 min till förskolan. Tog 15 min hem. 
Hon ville inte ta av sig jackan, eller skorna eller göra någonting. 
Tillslut fick hag ordning på en flaska och fick upp henne i famnen som en bebis, hon tog flaskan och svepte nästan hela på kort tid. Sen satt vi ich mös lite tills Thea blev alldeles otålig av att ligga ensam i vagnen utan någon uppmärksamhet. La Freya mot en kudde i soffan hämtade Thea sen kollade vi på big hero 6 alla 3 och 5 min efter vi startat den sov hon. 40 min efter att de ringt från förskolan, 15 min efter att vi kommit hem. 
Lilla stjärna. Gillar inte när hon inte mår bra. 

Sen åt vi mellis, Freya ville ha satsumas och frysta hallon. Sen fick hon lite youghurt också. 

Johan kom hem torsdag kväll och tog läggningen med Freya, så hon kunde kramas och prata med bara pappa. Pappas tös! 
Fredag var hon på förskolan som vanligt! 

Pp fredag kväll kom mina föräldrar, vi åt middag och Freya visade massor med morfar, hon badade balja med mormor sittandes bredvid och gick sedan ich la sig i tid.
Mamma och pappa sov över då Johan och jag skulle till Ullared, vi åkte 3 natten mot lördag.

Vi var framme 6.20, inne i varuhuset 6.30, det stod på hemsidan att de öppnade 7 men de hade nog låst upp redan kl 6, då det redan var en massa människor i huset. 8.30 var vi klara och ute i bilen. 
Snabb shopping. 
Men till helgen som kommer åker jag ner själv men bara med mamma. 
Mamma har aldrig varit där, och det skulle inte vara rättvist att ta med henne på någon av Johans och mina resor dit då vi ju vet vad vi ska ha, tar det, betalar och åker, 3h är det längsta vi varit där.  Och så  ångrade jag  mig ang vissa saker, tex plockade jag ut en åkpåse, hade bestämt mig för 2 åkpåsar, men tyckte de såg så små ut så vågade inte chans (skulle ha gjort det ändå, så här i efterhand) sen hade vi plockat på oss lite ljuslyktor och teskedar men dessa ställde vi framme i kassan då vi skulle ta de sist så vi kunde stoppa ner de bra i kassarna utan att de gick sönder, och Johan gömde ta med dem. Glömde både betala och packa dem. 

Men resan i helgen är främst för det sista inför freyas 2 årsdag, kite julklappar som saknas och lite inredning, annars för att mamma ska kunna strosa 😊 

Nu är vi på g hem från Köping. Ska stanna till och plocka upp lite viltkött, rådjur för att vara exakt. 
Spännande.