Torsdag 21 maj 2015

Ingen bebis än. 
Vi har gått 39 fulla veckor och 4 dagar... 

På lördag har de satt ett preliminärt datum att bebis ska komma... 
Men nada... 

Jag vet, jag har inte "ens" gått fullt ut... 
Men Freya hade vi redan haft i ca 16 dagar vid denna tid... 

Men inte nog med det så har jag ju faktiskt ont nu också... I bäckenet och ryggen, jag vankar, pustar och stönar och  orkar  ingenting...

Hade jag fått valt hade hag inte klivit ur sängen på morgonen, mer än de 1-4 ggr i timmen jag måste kissa för att bebis ligger så långt ner med huvudet nu att det kan inte finnas plats för mer än 0.5 dl urin i blåsan... 

Men! Med en 1.5 åring kan man inte låta bli att gå upp på morgonen, nu har jag ju turen att vi hämtat hem Emil (min 19-åriga kusin) från Norge och har honom som inneboende tills bebis kommer (typ) så skönt att få avlastning med Freya och slippa oroa sig över hur lång tid det tar för mamma eller min moster att komma hit. 

Även mamma kommer ich sover över de nätter hon kan, ifall att och för att avkasta ned Freya. 
Hag är väldigt bortskämd med detta. Det inser jag ju... Men det känns bäst för oss att Freya får vara på hemmaplan när vi väl måste åka in, iom att hon är så liten att man inte kan prata/förklara för henne på ett bra sätt. 

Inatt var både Emil, min mamma och lillebror här, lillebror åkte strax efter Johan i morse och Freya tig sovmorgon till 7.30. 
Vi åt frukost och packade ihop oss och sen åkte vi till badhuset. 
Nu har hag bubblat bubbelpool och bara vilat i olika pooler så något kan väl iaf hända, kan jag tycka. 
Freya älskar ju badhuset, världens duktigaste är hon också. 
Duschar ordentligt i egen dusch innan vi går in i badet och hon har blivit jätte duktig med armringarna så nu får vi inte längre hålla i henne... Hon vill sprattla runt själv, snurra runt och vända från mage till rygg och doppa bakhuvudet... 
Hon bara skrattar. 

Vi kom hem ich hon somnade ganska fort, vi passade på att ära lunch och sedan tog mamma och jag en stöd vila på ca 1 timme, väckte Freya och kollade lite på en film ich mös innan Johan kom hem. 
Då klädde vi på oss och gick ut... 
Jag passade på att "offra" mig och klippa gräset på baksidan... 
Blev helt slut ich super svettig, så även det kan väl kanske hjälpa till lite.

Johan och Emil grillade sen och nu har Johan precis lagt sig för att natta Freya...
Funderar på om jag ska gå och lägga mig sen. Är sjukt trött efter denna händelserika dagen. 

❤️❤️❤️