Torsdag 26 mars

 Lite halv gnälligt inlägg. 

Jag är så ledsen över att jag känner att jag inte kan ordna med saker inför kommande bebis... 
Jag blir snål och ledsen.

Sen vi började denna graviditet har vi haft ett helt annat utgångsläge än med Freya i magen... 
Denna gång har vi ett rum, som visserligen behöver lite extra kärlek för att bli klart, men bebis eller inte så skulle det ju ändå göras klart, nu slapp vi göra om det en gång emellan till ett kontor/gästrum, men vi har ett rum som är tänkt till bebis. 

Men, nu är vi snart 8 v ifrån bf, idag exakt på dagen 6 veckor ifrån den dagen Freya kom på... 
Och ingenting är klart, vi har inte köpt någonting till vår nya bebis, vi har knappt planerat eller pratat om det... 

Klart vi pratat om det, men det händer liksom inget mer. 

Jag ska ta fram bugaboon, tvätta ligg/sittdelstyg, kolla igenom den och städa upp den. Slänga ut den på blocket. Även adaptern som gör det möjligt att ha ett acta graco babyskydd på chassit. 
Även babyskyddet ska säljas. 

För pengarna vi räknar med att få för det ska vi: 
Köpa liggdel till brion
En Ståbräda till brion och Freya.
Ett nytt babyskydd som man klickar direkt på chassit till brion.

Sen till hösten skaffar vi en syskonvagn. 

Har jag tagit fram bugaboon? Har jag tvättat och städat den? 
Nej. 

Har jag köpt något till bebis? Lite inredning till fönstret i bebisens rum. 
Två set kläder. Ett från hm och ett köptes idag från åhlens. 
Har även traderat hem 3 set kläder, byxa/tröja.  

Tagit fram Freyas gamla kläder i strl 50 och 56, sorterat ut det vi kan/vill använda... Sen har jag lagt allt i en byrå i hallen. Ihop med alla gratis babyboxar jag hämtat ut. Som även de skulle behöva sorteras.

Men nada! 
I typ två veckor hade jag planerat att i veckan köpa lite små saker till bebisen, och så igår fick jag chansen att åka till marieberg. 
Stod och höll i sllt jag tänkt men ångrade mig. 
Tyckte det kändes flr dyrt, för onödigt när det är typ 6-8 veckor kvar... 
La tillbaka och köpte ett par byxor till Freya istället, en vårjacka, och 2 pack pyjamas.

Känns som om det är viktigare att prioritera henne. 

Men jag blir ändå ledsen och känner mig tom. 
Ville ju göra allt "rätt" denna gång.
Blev ju inte så förra gången då vi var mitt uppe i renoveringar av typ heja huset. 

Men jag kommer aldrig dit. 

Ska höra med Johan om vi ska beställa hem tapeterna nu, så kanske det blir lite mer verkligt... 
Och så kanske jag kan göra i ordning lite...