28 juli tisdag

Vi stannade i stugan till onsdag, klev upp skaplig tid och åkte med min mamma in till min mormor. 
Blev hämtade av Johan och Per, som under mina och tjejernas dagar i stugan,  hade grejat hemma. 
Kom hem till detta. 

Blev stressat på onsdag eftermiddag, tog med Thea, efter att vi just kommit hem från min mormor, åkte till Örebro, hämtade lillebror, åkte till Willys och köpte grejer till 2 st smörgåstårtor och till att grilla under kvällen. En panik amning i bilen på Willys-parkeringen innan vi kunde åka hem.

Hem, "slänga ihop" smörgåstårtor, för sen kom moster, hennes Patrik och Emil över för grillning. 
Blev ståendes inne och fixa med potatisklyftor, sallad, en fetaost "sås" , vitlöksbröd, majskolvar och halloumi. 
Så sjukt gott. 
Johan fick ännu mer hjälp av Per, Emil, Patrik och lillebror så när de åkte sen såg det ut så här
Johan och Per på bilden.


Torsdagen då fyllde svärfar år, så vi åkte dit och firade och hade självklart med tårtorna 


En med fisk (tonfisk, lax och räkor) 
Och en ost och skinka (annanas, skinka, leverpastej och gurka) 

Det blev sjuktgoda.

Fredagen gick Freya och jag iväg till lekparken och träffade en vän från Freyas föräldragrup, de väntar också en till dom beräknas komma om bågon vecka ❤️ 

Johan hämtade oss vid lekplatsen vid lunch och det blev lunch på stan i Örebro. 
Hem och han gjorde det sista på altanen


Så nu är staketet/räcket på plats också. 
  Valde att göra det i vitt virke så vi kan måla det på en gång.

Lördag åkte vi ut i stugan, 
Gav oss ut på svamppromenad innan det började regna, hittade endel och Freya somnade i famnen på Johan på vägen hem, 
På eftermiddagen/kvällen lämnade vi kvar båda barnen hos mina föräldrar och åkte in till Örebro för ett barnfritt restaurang besök på o'learys och fotboll (Malmö - Sundsvall) ihop med Johans bror. 


  Kändes helskumt att lämna barnen hemma. 
Men vi hann även in på H&M, 
Skulle ha strumpor till Freya. 
Hittade det men även detta 



Ett par svarta jeans, Batman tröja och en Disney mussepigg tröja. 

Blev kär och föll pladask. 

Söndagen packade vi i stortsett bara ihop oss och åkte hem, efter Freya sovit middag åkte vi och fikade hos min mormor. 
Stannade sedan på mitt jobb för att kolla på utemöbler, kolla priser och vad vi kunde tänka oss att ha på nya altanen... Spontan köpte en hel uppsättning till kanonpriser.... 

Det går i ljusgrå konstrotting.
Blev så sjukt nöjd. 
Nu fattas bara att måla staketet vitt och olja golvet grått. 

Ska försöka (om vädret tillåter) hinnan måla det innan Johan fyller 30. 
Bara 1 1/2 v kvar nu... 

Nu ska jag upp och äta frukost med de två vakna, innan Thea vaknar och är hungrig igen.