Torsdag 26 februari

I natt kom första bakslaget. 

Men jag tror det var mardrömmar. 
Vid 23 vaknade Freya och grät hysteriskt, både Johan och jag sov men han gick in, hon grät i sömnen och han vyssade lite och hon somnade om. 
Men han hann lagom komma in i sovrummet igen så grät hon hysteriskt igen. 
Denna gång slutade det inte. 
Hin var inte kontaktbar när hon grät... Snörvlade ich vara slängde sig ur famnen... Vi tig in henne till oss ich efter ca 20 min "vaknade" hon till, och snörvlade bara lite... 

När vi var hos Lina och Max tidigare under dagen ä, drog hon ner en lampa över sig och blev jätte rädd, då grät hon också hysteriskt, men bara ett litet tag, det var så att man förstod att hon var rädd, inte hade ont, likadant under natten, så tänker att det ev är mardröm från det? 

Vi slog igång monsters inc på paddan och gav en flaska. Hon somnade fort på det, men låg sen länge och gnydde i sömnen, snurrade runt, satte sig, sparkade m.m 

Vi provade då att lyfta tillbaka henne till sin säng (den stora) och hon kom till ro samma sekund Johan la ner henne.  
Sen sov hon från 00 till kl 6... Utan ett knyst... 

Så bakslag och bakslag... Men första dagen hon vaknat och inte somnat om på en gång i sängen. 

Just nu tittar jag på tv (med sjukt dålig täckning) det bara hackar. 
Ska samla kraft och gå in och byta säng kläder i vårt sovrum medans Freya sover middag, försöker även få det städat i hennes rum förut men det är ju omöjligt med en 1 åring som vill leka med just det man just plockat ordning på. 
Vårt sovrum och Freyas rum var de rum som inte var städade igår när Freya och jag kom hem från Karlskoga. 

Den där underbara mannen jag har hade tokstädat kök, hallarna, badrum och vardagsrum, så långt att det var dammsuget och moppat 😍
Maten stod i ugnen och vi kunde äta i köket 😍 
Han är fantastisk! 

Var inne och la en beställning på Hm på lite nytt till Freyas garderob, blev endel i vårigt rosa 😍 
Och sen passade jag på att ta med detta 


Ett nytt påslakan set till Freyas nya säng och två kuddfodral till extra kuddarna i hennes säng. 
De vi får använda om vi måste sova dör inne, eller när vi läser flr henne innan hon somnar. Då kan hon ha dem som "prydnad" dag tid. 

Med snygga sängkläder behövs inget överkast va? 
Eller ska man sattsa på ett ändå? 

Ska även se om jag kan ta mig till Ikea och köpa en låda att ha under sängen, så kan vi ha ett extra täcke ligga där. 

Väntar bara på att bebisens rum ska bli klart nu, så vi kan flytta in spjälsängen och skötbordet så det spacet blir ledigt i Freyas rum, då kan vi sätta den sista touchen i hennes rum, jag kan även börja stoppa in inredning och kläder som köpts till bebisen i bebisens egna rum 😍 
Så det ev blir lite mer verkligt... 
Svårt att fatta riktigt...  
Ändå ligger jag här nu, jag känner att det sparkar, buffar och rör sig i min mage. Ser även på utsidan... 

Men att det är den 4 familjemedlemmen i vår familj som ger sig till känna! 

Så ogreppbart! 
❤️