Förkylning

Nu är hösten hör officiellt 😍 
Och som ni vet! Hösten är min absoluta favorit årstid ❤️ 

Vi är tokförkylda... Både jag och Freya. 
Kände halsont i onsdags kväll efter att Freya och jag haft en supertrevlig dag med Lina och Max. Med promenad, super brunch och bad i badhuset. 
Hon är så söt Freya som kryper fram och vill sitta i linas knä 💕

Torsdag var jag super dålig, och fredag kväll var även Freya dålig 😔

Trotts att vi var krassliga så drog vi oss in till Örebro och träffade Freyas mormor. 
Vi var tvugna att fylla på Freyas garderob hon kan fortfarande ha endel i 62 men nu är det övervägande 68... Endel tröjor fick hon i 74 men då får vi vika armarna och det blir mer som en "tunika" 
Men, 62-68 har hon haft under sommaren och vi har bara sommarkläder i de storlekarna. 
Shorts, t-shirts, tinna byxdressar m.m 
Funkar ju inte nu när det plötsligt blev höst 😍
Dubbla långärmade t-shirts, tog de i strl 74  då kan hon ha dem som tunika till leggings innan det blir super kallt och hon växt i dem, då funkar de ju till typ jeans 😊 

Dubbelpack i leggings, samma mönster som tröjorna, funderar på att även köpa i 74 så vi har. 

2 pyjamaser

Brun kanintröja, även den i 74 så den funkar till leggings nu och sen till byxor när hon "växt i" 

Plommonlila klänning med hjärta 😍 älskar färgen och Freya är super fin i den. Den tog vi i 68 och ändå är den nästan för lång... Måste ju tänka på att hon ska kunna ta sig... Kan inte ha för långa klänningar, dåligt hon skit irriterad när det är i vägen. 
Blev även ett par rosa "uggs" inte det märket utan mer det stuket. 
Grå leopard klänning och rosa leoklänning 😍

Lite hårspännen trillade ner också 😍

Hon till och med ser sjuk ut 😔 men fin i sina nya kläder ❤️

På utvecklingsfronten? 

Hon kryper fort nu, kryper och kryper... 😂 hon kryper med vänster ben och skjuter ifrån med höger ben. 
Hon ställer sig upp mot allt, även saker som rör sig, som gåvagnen, dörrar, katterna och våra snurrstolar... 

Hon går runt möbler, typ soffbordet och längs med soffan... 
Hittar hon något roligt så släpper hon taget och håller i grejen ned två händer tills hon kommer på att hon inte håller i sig, då sätter hon sig 😂 

Johan har ju börjat jobba igen efter semestern ich jag har 3 lediga helger kvar innan det är min tur att börja jobba, allt för att kunna vara hemma ned Freya till nästa höst. 

Tycker det kändes lite tidigt att skola in redan i januari... 
Så det får bli mer öppnaförskolan nu, rim&ramsor på biblioteket och badhuset med Max och Lina eller Freyas mormor och gamelmormor... 

Det arbetas och arbetas även hemma även om det som görs nu är sånt som inte alltid syns men är välbehövligt... 

Det är iaf ett mer hem än innan sommaren. 

Jag har även bokat in en kryssning med ett gäng tjejer i slutet av oktober 😝😂😍 bävar lite för det. Blir min första natt borta från Freya... Men förhoppningsvis har jag övat upp mig via jobbet... 
Är inte ett dugg orolig för henne, hon är ju med Johan så hon kommer ju inte börja av det... Men jag är orolig flr att jag kommer ha separations svårigheter. 


Jaja... I söndags började även bb (big Brother) Haha fullt med förnedringstv nu 😍😂😍😝

Nu ska jag njuta av kaffet innan fröken vaknar och det är dags för frukost. 
❤️