25 november

Jag skulle ju bli duktig på att blogga igen, jag hade ju ett uppe håll för att jag dels är så jävla dålig på att hålla tyst (om graviditeten) men också för att det hade inte varit så roligt för er stt läsa om hur jag sover, är illamående, kräks och är orkeslös. 

Men lagom nu när vi blivit officiella med vår kommande bebis ❤️ Så får Freya vattkoppor och all energi har gått till det. 

Herregud vilken pers det varit! Och stackars lilla! 
Hon har mått så dåligt och haft så ont... Var 3-4 dagar som var riktigt illa, hon hade panik, bara grät och vred sig... Hon vet ju inte vad det är... 



Och självklart var det denna vecka Johan var bortrest, han var på Gotland i jobb. 

Mamma kunde komma onsdag kväll ich stanna till fredag lunch... 
Så lite hjälp och avlastning... 

Detta gjorde också att jag fick en massa sammandragningar som gjorde graviditeten sig påmind... 
Och illamåendetillamåendet. 

Nu är vi i v15 och mer än 35 % har gått, magen har trädet fram, men de klassiska spökveckorna har kommit, tröttheten har blivit bättre, illamåendet likaså, tar bara 1 tablett varannandag mot förut då det var maxdos på 2 om dagen. 

Skrev detta inlägg igår men nör Freya vaknade råkade hon radera det. 
Hon sover lunch nu och det är så skönt att hon blivit lite piggare ❤️