23 mars






Jag börjar med att bildbomba med den vackrast i mitt liv ❤️
Att detta lilla liv kan skänka sådan glädje! 

I veckan har vi vägt och mätt på BVC 
3 månader, 5780g och 59 cm. 
Sen tog vi sprutor, två st i musklerna i låren. Det gick bra, över förväntan. Klart hon skrek, när de sprutade in vaccinet, men lite tröst och det var över på någon minut. 
Sedan somnade hon i bilen och var precis som vanligt efter det. 
Ingen feber och inget gnäll. Lite mardrömmar och gråtande i sömnen men annars inget. 

Vi har träffat Emma och Jonna på marieberg för lunch ❤️ 

Och igår åkte vi till Ikea för lunch med Emma och Tyra. 
Sen tittade vi på en garderob till Emmas hall och i fyndhörnan hittade vi exakt samma garderob fast för halva priset. 
Emma med gnällig/trött Tyra på höften och Freya hade just somnat på min arm och varsin barnvagn frågade vi snällt personal hur man gick till väga för att få ut denna tredörrars-garderob och får ett spydigt och otrevligt svar om att man får faktiskt lyfta på den på en vagn och släpa ut den själv, finns inga andra alternativ. 
Så jag hämtar en vagn vi lägger ner Freya och Tyra i varsin vagn och som de två pygmeér vi är baxade vi upp klump-garderoben och sen började vi dra oss mot kassan, jag med två barnvagnar och Emma med Tyra på höften och en vagn med en gigant garderob. 

Skulle sätta Freya i bilen och då tog vinden tag i passagerardörren och blåste igen rakt i huvudet på mig, fy fan svartnade för ögonen och blev alldeles snurrig. 
Det gick över men har blåmärken på båda benen och bula i huvudet. 

/s