11 mars

Hej. 
Nu har det hänt mycket!

Johan låg på usö förra veckan efter en planerad op, vilket gjorde mig till ensamstående... 
På det hade vi veckan fullt planerad... 
Blev "tidiga" mornar och "sena" kvällar, eller var iaf hemifrån mellan ca 9-10 till 18-19... Rutiner blev kaos och min mat typ oregelbunden och ibland obefintlig, så när Johan kom hem sen fick han börja med att ta hand om mig 😕 
Vätskebrist, yrsel och ont i kroppen... Vaknade till och med torsdag natt av träningsvärk i armarna efter att ha släpat babyskyddet fram och tillbaka och upp och ner för trappor.
Fick en adapter av mamma, till chassit på min vagn så jag kan klicka i babyskyddet och slippa släpa det på armen 😊 tack och bock 
Sjukt smidigt.

Kände mig lite bättre under lördagen men sen under söndagen drabbades jag av någon magbakterie, typ som magsjuka fast jag inte spydde...
Detta gick ut över amningen och mjölken sinade... Fick inte ut mer än ca 40 ml efter att ha pumpat ur båda brösten... Innan kunde jag få ut mellan 100-125 ml per bröst. 
Så resorb, vatten och bra mar fick bli medicineringen, samt pumpning för att få ut allt jag kunde till Freya och stödmata med  ersättning...var första gången hon fick något annat än bröstmjölk. Gick hur bra som helst...
Hon la ingen vikt vid att hon fick annan typ av mat och drabbades heller inte av att jag var dålig. 

Igår fick jag även hem nya löpar kläder
Och till det fick jag hjälp att prova ut ett par bra skor 😍 
Så nu är jag rustad för barnvagnspromenader med fokus PW och sen springa spår minst en gång i veckan 😊  
Köpte även nya "leggings" till Freya 

Lite annat nytt till Freya fick också följa med hem idag, upptäckte ju att jag inte hade mycket i strl 56. Har fått endel i 50, och det växte hon ur och vi bytte ut det för en vecka sedan, sen har vi fått endel i strl 62, så 56 fanns det inte mycket annat än vita basbodys och något par mjukisar i. men sprang på lite vårigt pastell-grönt 

Funkar bra med det som fick följa med hem förra veckan 



Efter att ha varit och hälsat på min mormor och morfar, Freya charmade 
(Såklart) byxorna av gammelmormor, så åkte vi hem, åt lax med bakadpotatis och romsås 

Och sen fick Freya bada. 
Så nu ligger jag i soffan med nattad nybadad tjej i nytvättad pyjamas 😍
Ska gå ner och slå igång en tvätt men är ju alldeles för underbart att ligga här och snosa på min nytvättade bebis ❤️
Bilden är från en annan dag. 

Så här glad var hon när vi åkte till svärföräldrarna igår 


Puss från oss! ❤️